نویدنو:30/01/1387                                                                     صفحه قابل چاپ است

مشروح سخنراني رييس جمهور در اجتماع باشكوه مردم قم:

امسال دست مفسدان را از بيت المال قطع مي کنیم

رييس جمهور پيش از ظهر امروز در جوار بارگاه نوراني حضرت معصومه (س) و در اجتماع پرشكوه مردم قم در سخنان مهمي با اشاره به موانع و فشارهاي داخلي و خارجي براي جلوگيري از برقراري عدالت در كشور، تاكيد كرد: دولت در مبارزه با مفسدان مالي تا آخر ايستاده وسر سوزني هم عقب نشيني نخواهد كرد و به فضل الهي در سال 87 دست همه فاسدان را از بيت المال قطع خواهيم كرد.

دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به اينكه امروز ملت ايران، عزيزترين و پرافتخارترين ملت‌هاي جهان است، اظهار داشت: بشريت خسته از حاكميت ظالمان، امروز به دنبال الگو مي‌گردد و ملت ايران را و در قلب ملت ايران، قم را به خوبي شناخته است و از اين رو با اتصال به رودخانه عظيم ملت ايران در جستجوي برپايي حيات طيبه الهي است.

رييس جمهور با بيان اينكه قم در بين ملت ايران در جايگاه بسيار رفيعي قرار دارد، گفت: بالاترين افتخار مردم قم ميزباني از يك شخصيت بزرگ الهي و پراكنده‌كننده عطر دل انگيز حضرت زهرا (س) در جامعه ما و دنياي امروز است.

دكتر احمدي نژاد افزود: قم ميزبان يك طاهره طيبه و يك مجاهده شهيده است كه در طول صدها سال نور ايمان، هدايت و پاكي را منتشر كرده و در دامان پر مهر خود علما ، فقها ، مراجع ، مجاهدان و صالحان فراواني را تربيت كرده است.

تاريخ معاصر در قم به كمال رسيده است

رييس جمهور با بيان اينكه افتخار همه ما اين است كه نوكر و خادم و پابوس حضرت معصومه (س) هستيم، تصريح كرد:ملت ما مفتخر است كه در سرزمين ايران و در خراسان برادر اين عزيز و امام معصوم و برادرانش و فرزندانش و برادر زادگانش در جاي جاي ايران نور افشاني مي‌كنند و هدايت ملت ما را به سمت قله‌هاي كمال مديريت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه بيانات امام عزيز در مورد قم سند افتخار قمي ها است، خاطر نشان كرد: قم براي ملت ما عزيز است. همه فرازهاي اصلي افتخار آميز تاريخ معاصر ملت ما از قم آغاز شده و در قم به كمال خود رسيده است.

رييس جمهوردر ادامه سخنان خود در جمع باشكوه مردم قم گفت: همه مشكلات امروز بشريت ناشي از مديريت قدرت‌هاي فاسد و طاغوت است و رستگاري انسان، نجات بشريت و رفع مشكلات جامعه بشري تنها در سايه حكومت صالحان و صالح كل، مهدي موعود (عج) است.
وي خاطرنشان كرد: مقصد همه انبياي الهي هدايت انسان به صراط مستقيم است؛ صراطي كه انسان از ظلمت، جهل، خودخواهي، كينه ورزي و حسادت به انوار معرفت راهنمايي مي‌كند.

دكتر احمدي نژاد افزود: هدف از آفرينش اين است كه انسانها در صراط مستقيم قرار گيرند و به سمت قله‌هاي تعالي حركت كنند و صراط مستقيم الهي همان بندگي خدا و سرپيچي از شيطان است و بندگي خدا والاترين مرتبه بندگي است.

رييس جمهور تصريح كرد: هدف پيامبران رساندن انسان به صراط مستقيم و كمال است و پيامبر(ص) اصل صراط است و صراط مستقيم همان امام (ع) است كه تبعيت از او و ذوب شدن در او فرمان داده شده است.

مسابقه شياطين براي غارتگري

دكتراحمدي نژاد اظهار داشت: در طول تاريخ صراط الهي استمرار داشته و امروز هم صراط مستقيم آيت كبراي الهي و امام معصوم ، حضرت مهدي (عج) است و كسي به صراط مستقيم هدايت نمي‌شود مگر با پيوستن و تبعيت و عشق به امام. كسي به مقام بندگي نمي‌رسد مگر با عشق به امام و سلسله مراتب امامت رييس جمهور گفت: مشكل بشريت در طول تاريخ دوري از اين فرهنگ و حقيقت اصلي آفرينش بوده است و در طول تاريخ يك كاروان با پرچم داري پيامبران و حجت‌هاي الهي، انسانها را دعوت به صراط مستقيم و بندگي و توحيد و اطاعت از فرامين خدا كرده‌اند.

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: در نقطه مقابل شياطين و قدرتمندان و زورگويان و فاسدان انسانها را به پيوستن به شهوات و خودخواهي‌ها و كينه ورزي ها دعوت كرده‌اند و همواره سد راه هدايت بشر شده‌اند و همه مشكلات بشر و همه زشتي‌ها ، ظلم‌ها و تبعيض‌ها ناشي از مديريت انسان‌هاي غير الهي و شيطان زده و انسانهاي مستكبر بوده است.

رييس جمهور ادامه داد: عامل ريشه همه بدبختي‌هاي بشر ، اول مديريت طاغوت و ستمگران و دوم تبعيت انسان‌ها از اين مديريت طاغوت و ستمگر است.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به وضعيت امروز جهان ، گفت: با نگاهي به اوضاع عالم مي‌بينيد كه يك مسابقه سنگين براي برتري و تسلط و فريب و اشغالگري و غارتگري و كشتن براي تسلط بر ملتها بين قدرتها در جريان است و اين حاكي از گزارش هايي است كه خودشان منتشر مي‌كنند.

رييس جمهور تاكيد كرد: از نزديك به هفت ميليارد انسان روي كره زمين، قريب به يك ميليارد نفر در فقر مطلق زندگي مي‌كنند و در قرن بيستم بيش از يك صد ميليون انسان در جنگ‌هايي كه براي توسعه استكبار برپا شده، كشته و آوارده شدند.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: چهار پنج سال قبل در نيويورك اتفاق مشكوكي افتاد و ساختماني فرو ريخت و گفتند كه سه هزار نفر در آن حادثه كشته شدند ،اما هيچگاه اسامي آن را اعلام نكردند و به بهانه آن اتفاق به افغانستان و عراق حمله كردند و تا امروز بيش از يك ميليون انسان فقط در عراق كشته شده است و دهها هزار نفر در افغانستان كشته و آواره شده اند.

رييس جمهور با بيان اينكه هدف اصلي ائمه برپايي حكومت صالحان و صالح كل بوده است ،خاطرنشان كرد: مشكلات بشر ناشي از مديريت طواغيت در جوامع بشري است.

دكتر احمدي نژاد افزود: رستگاري انسان و نجات بشريت و رفع مشكلات جامعه بشري تنها در سايه حكومت صالحان و صالح كل مهدي موعود (عج ) است كه بايد بيايد و عدالت ، خداپرستي و برابري و برادري را به طور كامل برقرار كند و در اين راه ملت ايران امروز پرچمدار هدايت است.

ملت ايران اهل مذاكره در چارچوب منطق وعدالت است

رييس جمهوربا تاكيد بر اينكه پيام و مسير روشن ملت ايران در اصلاح جهان با روش زورمندان مغاير است، گفت: ملت ايران اهل گفت و گو و مذاكره منطقي و عادلانه است.

دكتر احمدي نژاد افزود: شعار ملت ايران شعار خداپرستي، عشق و صلح و گفت و گوي عادلانه، شعار برادري، عدالت، دفاع از حقوق ملت‌ها و كرامت انساني است.
رييس جمهور تصريح كرد: ملت ايران اهل گفت و گو و مذاكره است اما مذاكره در چارچوب منطق و عدالت و در جهت حقوق اساسي ملت ها.

ساختن ايران همراه با مشاركت در عرصه اصلاحات جهاني

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ملت ايران امروز دو ماموريت همزمان در طول و مقوم هم دارد، گفت: اين دو ماموريت در يك راستا و با هم و پشتيبان و لازم و ملزوم يكديگر هستند.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: ماموريت نخست ساختن ايران و ماموريت دوم اصلاح وضعيت جهان است.

وي با تاكيد بر اينكه ساختن ايران به طور كامل بر پايه حيات طيبه و سعادتمند در جغرافياي ايران جز با حضور فعال در عرصه اصلاحات جهاني امكان پذير نيست، افزود: اگر ما مناسبات فاسد جهاني را اصلاح نكنيم، زورمندان و زورگويان ما را در جغرافياي خود محصور و محكوم خواهند كرد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: هر كشوري تلاش مي‌كند و مردم آن زحمت مي‌كشند تا ذخاير خود را بالا ببرند و ثروتي به وجود آورند اما قدرتهاي بزرگ با نظام ها و ساختارهايي كه درست كرده اند، وارد مي‌شوند و ثروت‌هاي آن ملت را غارت ، يا بلوكه و يا از ثروت ملت‌ها براي فشار به خود ملت‌ها استفاده مي‌كنند.
رييس جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز بيش از ‪ ۸۰ميليارد دلار ذخاير ارزي ما در بانك‌هاي دنيا نگهداري مي‌شود و هرگاه شركت‌هاي ما براي اجراي پروژه‌هاي بزرگ سراغ اين بانكها مي‌روند تا وام بگيرند ، اين بانكها به تبعيت از سياست قدرت‌هاي بزرگ محدوديت ايجاد مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد گفت: آنها پول ما را بلوكه مي‌كنند و از اين طريق بر ما فشار مي آورند. از پول ملت‌هايي مثل ما ثروت مي‌اندوزند و بمب ، موشك و تسليحات كشتار جمعي را بر سر ملت‌هاي مظلوم فرود مي‌آورند.

رييس جمهور ادامه داد: تا مي‌خواهيم جهش اقتصادي كنيم، تحريم مي‌كنند.تا مي خواهيم حركت بزرگ در جهت معنويت داشته باشيم قطعنامه درست مي‌كنند؛ اين مختص ملت ما نيست. همه ملت‌هايي كه بخواهند مستقل و آزاد حركت كنند، با اين نظام سياسي ، نظام اقتصادي و نظام امنيتي جهان با آنها برخورد مي‌شود.
وي تاكيد كرد: بدون تغيير اين نظام در جهان و تغيير در نظام هاي طاغوتي، ظالم و فاسد امكان ندارد بتوانيم به قله‌هاي پيشرفت برسيم.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در بخش فرهنگ نيز از سوي قدرت‌هاي بزرگ همين فشار اعمال مي‌شود، گفت: ملت ايران انسان‌هاي مومن تربيت مي‌كنند تا معنويت در جامعه منتشر شود، اما از آن طرف با صدها ميليارد دلار ، شبكه استكباري و شبكه‌هاي رسانه‌اي راه مي‌اندازند و لشگريان شيطان و فساد را با پول پشتيباني مي‌كنند.

پيشرفت نكنيم نمي توانيم مناسبات جهاني را تغيير دهيم

رييس جمهور تاكيد كرد: اگر در مقابل هجوم فرهنگي دشمن در سراسر جهان ايستادگي نكنيم، نمي‌توانيم از حريم عفت و فرهنگ اصيل خود صيانت كنيم.اگر در داخل به سمت قله‌هاي پيشرفت حركت نكنيم و صنعت و دانشگاه، عمران و آبادي ما به سرعت به سمت قله‌ها حركت نكند و قدرت اقتصادي، فرهنگي و سياسي نداشته باشيم، نمي‌توانيم مناسبات جهان را تغيير دهيم.

وي تصريح كرد: اين دو با هم و از يك جنس است و هر دو در يك ماموريت است و بايد با هم انجام شود.

رييس جمهور اسلام را ديني جهاني دانست و گفت: مسلمان جهاني است، مسلمان بين‌المللي است، انديشه اسلامي، انديشه جهاني است و امام عزيز ما فرمودند تا ظلم است، مبارزه است و تا مبارزه است ما هستيم.

مبارزه سنگر به سنگر با باندهاي فاسد و مافيايي

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود در اجتماع باشكوه مردم قم ، مجوزها ، انحصارات، امتيازات ويژه و گمركات را از عواملي دانست كه عدالت را مخدوش مي‌كنند و ريشه تبعيض هستند.

وي با بيان اينكه دولت برنامه‌اي را براي اصلاح ساختارها و ايجاد عدالت دنبال مي‌كند، افزود: در يك مبارزه سنگين و سنگر به سنگر به سر مي بريم.پنج - شش عامل داريم كه عدالت را مخدوش مي‌كنند و ريشه تبعيض‌ها و فاصله‌هاي طبقاتي هستند.

رييس جمهور يكي از اين عوامل را مجوزها و انحصارات بيان كرد و گفت: كساني مي‌رفتند - الان هم تاحدودي مي‌روند- امتيازات ويژه‌اي مي‌گرفتندو مي گيرند و با آن امتيازات، ثروت بادآورده مي‌اندوزند. تاحدودي اين مساله برطرف شده است اما هنوز كساني هستند كه از اطلاعات و امتيازات ويژه ، سوء استفاده مي‌كنند و ثروت مي‌اندوزند.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: عامل دومي كه موجب تبعيض شده گمركات است. كساني كه كالا وارد يا خارج مي‌كنند. آنقدر برخي از شبكه‌هاي انحصار ، قدرتمند هستند و حتي در مراجع تصميم‌گيري و قانون¬گذاري ، آن چيزي را كه خودشان مي‌خواهند به تصويب مي‌رسانند. برطرف كردن اين ، يك مبارزه سنگين است. بايد دانه به دانه دست‌ها را قطع كرد و دانه به دانه مقررات را اصلاح كرد.

افشاگري درباره مافياي سيگار

رييس جمهور سپس مثالي را بيان كرد و گفت: الان دو شبكه موازي با هم ، هماهنگ با هم و هدايت شده از يك مركز، دست اندركار وارد كردن سيگار به داخل كشور ما هستند. همان كساني كه سيگار وارد مي‌كنند دو شبكه درست كرده اند. يك شبكه رسمي كه از گمركات وارد مي‌ كنند و يك شبكه غير رسمي كه با طراحي و حتي با درگيري با نيروي انتظامي به صورت قاچاق سيگار وارد كشور مي نمايند.خود اينها يك شبكه گسترده اند.

دكتر احمدي نژاد افزود: دخانيات ما دو سال است كه دارد دست‌ها را يكي يكي قيچي مي‌كند. اگر بخواهيد عوارض گمركي را آنطوري كه حق است از اينها بگيريد فشار را به قاچاق مي‌آورند و اگر عوارض را پايين بياوريم ، سيل سيگار است كه وارد كشور مي‌شود.

رييس جمهور تصريح كرد: همچنين در كشور آدم‌هايي هستند كه براي اينها كارچاق كني مي‌كنند. مثلا كسي هست كه اگر من اشاره كنم شما مي‌شناسيد.دخانيات ما براي اينكه اين شبكه را به هم بزند، گفته است كه امتيازات واردات سيگار به جاي اينكه دست يك نفر باشد، آزاد مي‌گذاريم. هر كس مي‌خواهد طبق مقررات و ضوابط بهداشتي و عوارض گمركي سيگار وارد كند. اما كس ديگري هم آمده كه حالا آدم به ظاهر سالمي است ، گفته است من بدون قاچاق و تقلب و رشوه مي خواهم سيگار وارد كنم.

رييس جمهور افزود: آقايي كه هنوز هم در يكي از مراكز است و زياد هم مصاحبه مي‌كند و ادعاهاي خيلي بزرگ مي‌كند و تحليل‌هاي عجيب و غريب مي نمايد، اين آقا را صدا زده و گفته تو مي‌خواهي سيگار وارد كني. گفته بله. گفته است پنج ميليارد دلار بايد بدهي به فلان آقا. گفته است براي چي بايد بدهم؟ گفته مگر نمي‌خواهي سيگار وارد كني؟ گفته بله ، مي‌خواهم وارد كنم و عوارض قانوني را هم مي‌پردازم و سيگار مورد قبول وزارت بهداشت را وارد مي‌كنم. گفته است نخير، نمي‌شود. تا تو اين پول را ندهي، امكان ندارد بتواني سيگار وارد كني.اين فرد هم نپرداخته است.

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: رييس دخانيات پيش من آمد و گفت فلان آقا مرا صدا كرده و گفته چرا مي‌خواهي به اين فرد مجوز وارد كردن سيگار بدهي؟تو حق نداري به اين فرد مجوز ورود سيگار بدهي؛ والا با تو برخورد مي‌كنيم!؟

رييس جمهور سپس در واكنش به حاضران كه مي خواستند نام اين آقا مشخص شود، گفت: مشخصات اين فرد را گفتم متوجه مي‌شويد. ببينيد صدا فردا از كجا در مي آيد، همان جاست.

وي گفت: مي‌خواهم ابعاد كار دستتان بيايد.يعني مبارزه در صحنه‌اي كه ارقام ميلياردي جابجا مي‌شود. كساني كه شايد روزي مدعي برخي ارزشها بودند امروز متاسفانه آنها را در صحنه مبارزه با امتيازات ويژه در مقابل خودمان مي‌بينيم و تاسف اين است كه در مبارزه با عدالت در داخل شبكه درگير هستيد.

رييس جمهور اظهار داشت: در قضيه هسته‌اي كه سنگين‌ترين و پيچيده‌ترين درگيري سياسي پس از انقلاب بود شما ايستاديد. با فرياد، با هجوم و با مشت هاي گره كرده دشمن را منكوب و ذليل كرديد اما در برقراري عدالت ما در داخل شبكه درگير هستيم.

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود بر ساختن ايران تاكيد كرد و گفت: بايد ايران را بسازيم كه با چند عامل ممكن است.

وي تصريح كرد: عامل اول وحدت است كه بحمد الله و به لطف ولايت و هوشمندي شما مردم در كشور ما حاكم است.عامل دوم توكل به خداست كه امروز بحمدالله در ايران حاكم است. عامل سوم ، كار و تلاش و مجاهدت است كه به فضل الهي ملت ايران، اهل كار و تلاش و مجاهدت است.

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: اما يك عامل كليدي و اصلي عبارت است از حركت در جهت عدالت و برپايي عدالت و ساختن با عدالت است. ما بايد پيشرفت كنيم.پيشرفت ما مستلزم عدالت است. بايد عدالت را برپا كنيم. عدالت ما مستلزم كار و پيشرفت است.

وي افزود: پيشرفت و عدالت لازم و ملزوم يكديگرند. اگر همه كشور در حال كار باشند و همه مشغول توليد ثروت و آباداني باشند ، اما عدالت برپا نباشد عده قليلي جيب‌ها را پر خواهند كرد و اكثريتي در محروميت به سر خواهند برد.

كشور را برپايه عدالت مي سازيم

رييس جمهور اظهار داشت: شما نگاه كنيد همان كشور مدعي كه امروز به فضل الهي در سراشيبي سقوط قرار گرفته است، در كشورش بيش از ‪ ۴۵ميليون فقير مطلق وجود دارد اما افرادي هستند كه صدها ميليارد دلار ثروت دارند.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: اگر فقط دنبال عدالت باشيم و به فكر ساختن و پيشبرد و توليد ثروت نباشيم باز هم كشور ما عقب خواهد افتاد. ما بايد كشور را بر پايه عدالت بسازيم. امروز دولت مصمم است همه منابع كشور را عادلانه در سرتا سر كشور توزيع كند و موانع را بردارد.

رييس جمهور افزود: من قبل از انتخابات تصويري از صحنه تلاش براي برپايي عدالت در ذهنم داشتم. مي‌دانستم كه برپايي عدالت سخت‌ترين مرحله پيشبرد انقلاب اسلامي است. مي‌دانستم كه سنگين‌ترين عرصه‌هاي برخورد و تقابل در اجراي عدالت اتفاق خواهد افتاد اما بايد در محضر شما مردم قم اعتراف كنم، آن چيزي را كه الان دارم مي‌بينم و تجربه مي‌كنم، بسيار سنگين تر از آن چيزي است كه ابتدا در ذهنم بود.

دكتر احمدي نژاد گفت: مي‌دانستم و شما مي‌دانيد ائمه اطهار (ع) كشته راه عدالتند و براي جلوگيري از تحقق عدالت ، فاسدان و ظالمان ، آنها را به شهادت رساندند اما شنيدن با ديدن و لمس كردن بسيار بسيار متفاوت است.

برخي دستگاه ها براي مقابله با فساد كاري نكردند

رييس جمهور در ادامه سخنان خود در اجتماع باشكوه مردم قم در جوار حرم حضرت معصومه(س) در تشريح تلاش دولت براي اجراي عدالت در جامعه ، خاطرنشان كرد : متاسفانه به دليل برخي كار شكني‌ها و سنگ اندازي ها، سياست‌هاي مورد نظر دولت اجرا نشده است.

دكتر احمدي نژاد به موضوع ماليات اشاره كرد و گفت: تلاش كرديم كه شبكه مالياتي كشور كامپيوتري شود و در آمد اشخاص در هر نقطه‌اي ثبت و براساس آن ماليات گرفته شود اما هر بار سراغ اجراي آن رفتيم، ديديم كه دست هاي فراوان نشسته‌اند تا مانع از اجراي اين طرح شوند.

رييس جمهور با بيان اينكه در برخي جاهاي ديگر از جمله ثبت اسناد هم همين طور است، گفت: به وزير اقتصاد گفتم كه چرا دو كارخانه كه يك چيز توليد مي‌كنند و به يك اندازه توليد خود را فروخته‌اند، اما يكي ۳۰۰ ميليون تومان ماليات داده اما كارخانه ديگر ۳ ميليون تومان هم ماليات نداده است كه اين نشان مي دهد نظام مالياتي فعلي عامل سوء استفاده است.

رييس جمهور، بانك‌ها را ديگر عامل بي‌عدالتي عنوان كرد و افزود: عامل ديگر بانك‌ها است كه در مورد آنها زياد گفته ام اما مي‌خواهم در قم اين موضوع را بيشتر باز كنم

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: قانون بانكداري اسلامي نوشته شد و قرار بر اين بود كه به شرط رعايت عقود اسلامي به بانك‌ها اختيارات بيشتري داده و تسهيلات زيادي به آنها ارائه شود اما ساختارهاي دروني بانك‌ها متناسب با آن قانون تغير نكرد.

رييس جمهور افزود: به مرور اين ساختار، قوانين و ضوابط را حذف كرد و وضعيت قراردادها و عملكرد بانك‌ها به وضع سابق بازگشت ، به طوري كه پول‌هاي مردم تحت عنوان قرض الحنسه جاري و يا پس انداز جمع شد و بانك‌ها كه بيش از۵۰ درصد سرمايه آنها از همين سپرده‌هاي مردم تشكيل مي‌شود با سپرده هاي مردم سرمايه‌گذاري كردند.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دولت براي اينكه اين منابع را كنترل كند، مقرراتي وضع كرد كه بانكها نتوانند با سپرده‌هاي مردمي هر كاري كه مي خواهند انجام دهند. بانك بعد از اينكه منابع را جمع كرد مختار است كه به چه كسي پول بدهد و به چه كسي ندهد و اين يك تبعيض است. رييس جمهوي تصريح كرد: دولت براي مبارزه با اين تبعيض آمد و مقرراتي وضع كرد كه اين منابع به صورت تسهيلات و وام به جاهاي مختلف از جمله كشاورزي ، بازرگاني، مسكن و صنعت اختصاص يابد، اما جمعي اعتراض كردند و اين مقررات دولت ملغي شد.

دكتر احمدي نژاد ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه تصويب كردند كه دولت حق ندارد در نحوه تخصيص وام دخالت كند و دخالتي در عملكرد بانكها از نظر اختصاص منابع حاصل از سپرده‌هاي مردمي نداشته باشد و شرايط دوباره به زمان قبل بازگشت.

رييس جمهور در ادامه گراني مسكن را نتيجه عملكرد برخي از بانكها در ارائه تسهيلات به افراد خاص دانست و گفت : اواخر سال ۸۵  و سال گذشته يكباره ديديم كه يك اتفاق پيش بيني نشده و مضر در بخش مسكن در حال وقوع است و يكباره موج سنگيني اتفاق افتاد، به طوري كه روزانه قيمت مسكن بالا مي‌رفت.

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: از وزيران اطلاعات و اقتصاد خواستم كه به سرعت موضوع را بررسي كنند زيرا اخباري داشتيم كه باند ويژه‌اي نشسته‌اند و در ارتباط با برخي بانكهاي خصوصي و دولتي منابع بانكي را وارد بازار مسكن كرده اند.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: وزير اطلاعات گزارش داد برخي بانكها بيش از يك هزار و پانصد ميليارد تومان پول را به افراد خاص داده اند، وقتي خواستيم با اين موضوع برخورد كنيم، دست‌هاي فراواني وارد كار شد و به رغم اينكه دولت، بانك مركزي را موظف كرد كه بر قانون اعطاي وامها نظارت كند، برخي عوامل مقاومت كردند.

دكتر احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته دوستان ما ايستادند اما برخي بانك‌ها به استناد همان قانون حاضر نبودند گزارش وام‌هاي خود را به دولت بدهند. در سال ‪ ۸۶دولت ممنوع كرد و تصويب كرد كه هيچ بانكي به جز بانك مسكن وام خريد ندهد.

رييس جمهور ادامه داد: با كمال تاسف در گزارشي كه با فشار و مقاومت و برخورد با برخي عناصر بالاخره تهيه شد و ديروز به شوراي راهبردي ارائه شد، ديديم كه تحليل روز اول ما درست بود و همه چيز حاكي از اين است كه عده‌اي با استفاده از منابع بانكي، وارد بخش مسكن شده‌اند و مي‌خواهند خون مردم را بدوشند.

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه يك عذرخواهي از ملت و يك مطالبه دارد ، گفت: عذرخواهي من از ملت اين است كه وقتي مشكل را شناختيم و به بانك مركزي و برخي دستگاهها دستور داده شد، فكر مي‌كرديم كه آنها وظيفه خود را اتجام خواهند داد و جلوي فساد را مي‌گيرند.

رييس جمهور با بيان اينكه به عنوان رييس دولت ، خود از دولت انتقاد مي كند ، تاكيد كرد: با عرض تاسف در سال گذشته برخي از دستگاهها وظيفه خود را به درستي انجام نداند و آن باند فاسد توانست كار خود را انجام دهد.

توطئه عليه دولت

دكتر احمدي نژاد گفت: در جلسه‌اي نشستند و گفتند كه «فلاني را زمين خواهيم زد. او هركاري كند دو جا دست ما است، يك نفت و ديگري بانكها.» شما مي‌شناسيد كه منظور من چه كساني است.

رييس جمهور خاطرنشان كرد:شما اين موضوع را اتفاقي نگيريد كه من براي تصدي وزارت نفت چهار نفر را معرفي كردم، بار اول يك برادر حزب اللهي ضد فساد را معرفي كرديم اما شب نامه‌ها آمد و در حالي كه قرار بود برادري برود با فساد و مافيا مقابله كند،آن برادر را با شبنامه به مافيا متهم كردند و او نتوانست راي اعتماد بگيرد.

دكتر احمدي نژاد ادامه داد: معرفي نفرات دوم و سوم نيز با برخوردهاي اين گونه مواجه شد و در نهايت ما مجبور شديم براي اين اينكه كارهاي اين وزارتخانه متوقف نشود، عقب نشيني كنيم تا كار نفت متلاشي نشود و در مورد بانكها نيز به همين صورت است.

رييس جمهور در حالي كه مردم قم يكصدا شعار «احمدي، احمدي ،حمايتت مي كنيم» سر مي‌دادند، تاكيد كرد: اي مردم! بدانيد كه خادم شما و اعضاي دولت در مبارزه با مفاسد و تبعيض‌ها و جلوگيري از اجحاف، دست از تلاش برنخواهند داشت و در مبارزه به اين عناصر شناخته شده تا آخر ايستاده‌ايم و سر سوزني عقب نشيني نخواهيم كرد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: متاسف هستم و بايد در حضور شما اعلام كنم كه به دليل كوتاهي برخي بخش‌ها در نظارت سال گذشته برخلاف سياست دولت بيشترين مقدار پول وارد بخش مسكن شد و در اختيار افراد خاص براي بورس بازي در مسكن قرار گرفت.

رييس جمهور در اجتماع پرشكوه مردم قم تاكيد كرد كه به ياري خدا و با پشتوانه شما مردم در سال ۸۷ و به ياري الهي دست همه اينها را از بيت المال قطع خواهيم كرد.

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بعضي‌ها مي‌خواهند از يك طرف با تمسك به ظواهر قانوني دست ما را ببندند و فتنه كنند و از طرف ديگر مدعي مي‌شوند كه سياست‌هاي دولت غلط است؛ در حالي كه سياست‌هاي دولت اجرا نشده است.

رييس جمهور گفت :سياست دولت اين بود كه منابع بانكي عادلانه بين آحاد مردم توزيع شود و نه اينكه يك بانكي به يك نفر بورس باز براي خريد و فروش و افزايش قيمت مسكن، ۱۰۰ میليارد تومان وام بدهد اما يك جواني كه اينجا ايستاده براي گرفتن ۱۵ میليون تومان وام مسكن دستش به جايي نرسد.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: فكر نكنند كه من وقتي يك نفر را عوض مي‌كنم، مي توانند جوسازي كنند، بدانند كه اين نوكر ملت براي اجراي عدالت و احقاق حقوق مردم تحت تاثير اين جوسازي‌ها قرار نخواهد گرفت و باكي از كسي ندارم.

دشمنان در ايجاد تورم ۷۰ درصدي شكست خوردند

دكتر احمدي نژادبا بيان اينكه امسال تورم در كشور كنترل و دست‌هاي فساد وابسته به بيگانه از اقتصاد ملي قطع خواهد شد، خطاب به مردم قم اظهار داشت: عده‌اي با همراهي دشمن و با فتنه سازي و كارشكني مي‌خواستند دولت برخاسته از راي شما را به زمين بزنند.ديديد در اوج فشارهاي تبليغاتي به جاي اينكه در مقابل دشمن بايستند، عليه دولت جوسازي مي‌كردند و فشارهاي رواني را عليه دولت تشديد مي‌كردند.

رييس جمهور با بيان اينكه اين عده به صراحت اعلام كرده‌اند كه منابع پولي و نفت كشور را در دست دارند، افزود:آنان خيال مي‌كردند دشمن از سويي قطعنامه صادر مي‌كند و جهان شريان پولي كشور را به ايران مي‌بندند و آنها نيز در داخل فشار وارد كرده و يك تورم هفتاد تا هشتاد درصدي را ايجاد مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها مي‌خواستند با اين كار توسط رسانه‌هاي خود انگشت نشانه را به سمت خادمان ملت و مدافعان از حقوق ملت نشانه‌گيري كنند و به هدف خود برسند.

وي اظهار داشت: با اين حال ديديد كه به فضل الهي و با ايستادگي مردم و تبعيت از رهبري و ايستادن در پاي آرمان‌ها، آنها تا همين الان نيز شكست خورده اند.
رييس جمهور تاكيد كرد: آنها فكر مي‌كردند با دو تحريم و با فتنه گري در داخل ، اقتصاد ايران متلاشي خواهد شد.

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: تورم ۷۰ درصدي مورد نظر آنها به فضل الهي و با ايستادگي شما و خدمت خادمان به ۱۸ درصد تنزل كرد و به فضل الهي امسال كنترل خواهد شد و دست‌هاي فساد وابسته به بيگانه از اقتصاد ملي قطع خواهد شد.

دكتر احمدي نژاد همچنين به تعويق برنامه زنده تلويزيوني خود براي توضيح طرح تحول اقتصادي دولت به مردم اشاره كرد و گفت: قرار بود در يك مصاحبه و گزارش تلويزيوني طرح اقتصادي دولت را تشريح كنم اما برخي دوستان گفتند اندكي صبر كنيد تا پاسخ برخي سوالات تهيه شود.

وي افزود: آنقدر كار آنها سخيف است كه انسان علاقه‌اي ندارد به آن اشاره كند. كساني كه بناي آنها بر اين بوده كه تحت هر شرايطي به دولت ضربه بزنند، از قبل مقاله‌هاي خود را آماده كرده بودند و طرحي را كه هنوز نشنيده‌اند، براي آن رد نامه نوشتند و عليه صحبتي كه نشده است، نقد نوشته و منتشر كردند!

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: برخي از اين سايت‌ها ساعت ‪ ۸ بعد از ظهر يعني قبل از آن ساعتي كه قرار بود صحبت شود، نقد و حمله به صحبت‌هايي را كه احتمال مي دادند مطرح شود، در سايت خود طرح كردند.

ملت ايران ذره اي عقب نشيني نكرده است

رييس جمهور تصريح كرد: ما در سال ۸۶ يك عقبه سنگين و پرفشاري را پشت سر گذاشتيم. بسياري علاقه دارند كه من ابعاد فشارهاي دشمن را تشريح كنم تا فكر كنند اثر گذاشته است و دشمن اميدوار شود.

دكتر احمدي نژاد خطاب به مردم گفت: دشمن همه توان خود را براي ضربه زدن به ملت ايران به كار برد. ديديد قبل از انتخابات مجلس خيال مي‌كردند كه كارهاي آنان اثر كرده است و ملت را تحت تاثير قرار داده‌اند و به همين خاطر در داخل و خارج رسماً پيام دادند.

رييس جمهور افزود: در زمان انتخابات مجلس، من در سنگال بودم كه رسانه‌هاي دشمن تبليغ مي‌كردند آنقدر اوضاع در ايران بد بود و آنقدر مردم عليه دولت شده‌اند كه فلاني در انتخابات به بيرون از كشور رفت.

دكتر احمدي نژاد ادامه داد: به همين خاطر از دوستان خواستم برنامه را فشرده كنند تا برگرديم براي اينكه حسرت دلشادي همين اندازه را هم به دل دشمن گذاشته باشيم. دوستان ما ۴۸ ساعت نخوابيدند و كارها را فشرده كردند و برگشتيم.

رييس جمهور گفت: عده‌اي نيز در داخل گفتند اين انتخابات ، رفراندم فلاني و دولت است. وقتي براي راي دادن به مسجد رفتيم، مردم هجوم آوردند و در دفاع از انقلاب شعار دادند و فرياد زدند.

دكتر احمدي نژاد گفت: خبرنگار يكي از رسانه‌هاي همان قدرت بزرگ كه در آنجا حضور داشت، به من گفت اين انتخابات يك رفراندم و يك آزمايش براي شما است تا ببينيم مردم آيا با نظام و دولت و سياست هسته‌اي همراهي مي‌كنند يا نه.

رييس جمهور افزود: من به اين خبرنگار گفتم چشم هايت را باز كن ، اينها مگر مردم نيستند. رفراندم اگر مي‌خواهيد، اين ملت ايران پاي حقوق و ارزش هاي خود و عدالت و ساختن ايران ايستاده است و ذره‌اي عقب نشيني نخواهد كرد.

قم در انتظار يك جهش بزرگ

رييس جمهوردر ادامه سخنان خود درباره برنامه‌هاي دولت در سفر دوم استاني به استان قم نيز گفت: در سفر اول، دولت مصوباتي را براي اين استان داشت كه بخش‌هايي از آن اجرايي شده و بخش‌هايي نيز در دست اجرا است و كارهاي خوبي در حال انجام است.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: اما آنچه مد نظر ماست هنوز اتفاق نيفتاده است.ما در قم نيازمند يك جهش و كارهاي بزرگ هستيم.

رييس جمهور ابراز اميدواري كرد كه دولت در اين سفر بتواند با كمك نمايندگان مجلس و بخصوص نمايندگان جديد، پرنفس و با اراده و با همت كه وارد شده اند، چند تصميم بگيرد تا قم را در مسير يك حركت پر شتاب پيشرفت قرار دهد.

دكتر احمدي نژاد، راه آهن سريع السير، انتقال خط آهن، طرح حرم تا حرم، آب و مسكن را از جمله طرح هايي دانست كه در دستور كار دولت قرار دارد.

وي با بيان اينكه دولت بايد سرمايه و همت بيشتري براي قم بگذارد، گفت: بر اساس قانون اساسي، هيات دولت مي‌تواند براي انجام كارهاي مهم كه بايد به طور ويژه انجام شود، يك هيات اختصاصي را مامور آن كار كند كه ان شاء الله در جلسه استاني خود در قم جمعي از اعضاي دولت را به عنوان هيات عمران قم مامور خواهد كرد كه به طور ويژه و اختصاصي در خدمت مردم قم و علما باشند و در كنار استاندار و نمايندگان تصميم‌هاي بزرگ براي قم را عملياتي كنند.

دكتر احمدي نژاد در پايان از مردم قم به خاطر بزرگواري ها، مجاهدتها و خدماتي كه به انقلاب داشته‌اند و خواهند داشت، تشكر ويژه كرد.

  |

بازگشت به صفحه نخست         

                            

Free Web Counters & Statistics