نویدنو:08/01/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

شورای امنیت یا مرکـز تشنج آفـرینی

ا. م. شیزلی

گذشت زمان بیش از پیش این ادعا را ثابت می کند که، هر گاه شورای امنیت سازمان ملل متحد جلساتی تشکیل می دهد، در واقع توطئه و تشنج آفرینی تازه ای در شرف تکـوین و تکامل است و همیشه و بدون استثناء یک طرف این موضوع دولتهای آمریکا و انگلیس بوده است.

هـنوز جلسات سالهای ٢٠٠٢ و ٢٠٠٣ این شورا در ارتباط با «سلاحهای کشتار جمعی عـراق» را فراموش نکرده ایم. زمانی که بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل تمام سوراخ ـ سنبه های عراق را زیر و زبر می کردند و برعـدم وجود چنین سلاحهائی در این کشوربا اسرار تاکید داشتند، حتی تنها مورد غیر قانونی به زعم آنها، موشکهای معمولی"صاموت٢" را نیزکه گویا برد آنها ١٠کیلومتر بیش از حد مجازبود، نابود کردند، مقامات آمریکا و انگلیس در مجامع بین المللی مرتبا دولت عراق را به فـریب بازرسان سازمان ملل متهم نموده و ضمن آن با لشکرـ کشی به منطقه، تهاجم نظامی به این کشور را تدارک می دیدند. نتیجه سه سال اشغال این کشور، بر جهانیان روشن است: عراق، به کشوری هویت از دست داده کاملا ویرانه و باتلاق بن بستی برای اشغالگران، تبدیل شده است که، به گواهی رسانه های خبری و آمارهای بین المللی، یک سوم جمعـیت ٢٤میلیون نفری آن، یا کشته و مجروح شده اند و یا، ازمیهن خویش فرار کرده اند.

رفت و آمدها، مذاکرات و گفتگوهای دوسال اخیر، صدورقـطعـنامه های 1737 و 1747شورای امنیت سازمان ملل پیرامون برنامه هسته ای ایران، لشکرکشی امپریالیسم استعمارگرطی ماههای اخیر به خلیج فارس، اقدامات ایذائی و تحریک آمیز، نظیر، اعلام تخصیص بودجه های کلان برای مخالفان رژیم ایران، بمبگذاریهای خوزستان و بلوچستان، حمله به کنسولگری ایران در اربیل و بازداشت دیپلوماتهای ایرانی، ورود نیروهای اشغالگر انگلیسی به آبهای سرزمینی ایران، فاجعه جبران ناپذیر کشور عراق را یادآوری می کند.

علیرغم اعلام صریح و تاکید موکد مقامات ایرانی مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشور، رفتارهای هدایت شده و دغلکارانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، صدور قطعـنامه های تحریم برعلیه ایران، سند دیگری است در اثبات این ادعا که، سازمانها و تشکلهای به اصطلاح بین المللی، چیزی جز ابزار سلطه و زورگوئی استعمار و امپریالیسم جهانی نیستند و یا به عبارتی دیگر، به مرکز تشنج آفـرینی تبدیل شده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور این قطعنامه ها مرتکب «قصاص قبل از جنایت» شد. حـق این بود که شورای امنیت برای تثبیت حقانیت و حکمیت خود، قبل ازاینکه کشور فاقد سلاح اتمی را مورد تحریم قرار دهد، در جهت خلع سلاح کشورهای امپریالیستی دارنده سلاحهای اتمی وممنوعه کوشش می کرد. آمریکا را از تولید و آزمایش نسل جدید کلاهکهای هسته ای و انگلیس را از نوسازی زرادخانه هسته ای منع می کرد.

به شورای امنیت، مجامع بین المللی، دولتهای امپریالیستی و دیگر معامله گران جهانی اعلام می کنیم و هشدار می دهیم که، همه تحریمها و تحریکات را به مفهوم اقدامات طراحی شده آگاهانه، در جهت تضعیف و آزار مردم ایران، تحکیم و تثبیت پایه های رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی ایران، تشویق و تشجیع این رژیم برای سرکوبی مبارزات حق طلبانه کارگران، فرهنگیان، زنان، نیروهای مترقی آزادیخواه و بطور کلی مردم ایران تلقی می کـنیم. با حرکـت از این مبداء، به همه دولتها و تشکلها و دولتهای شرکـت کـننده در اقدامات برعلیه مردم ایران توصیه میکـنیم که، مردم ایران را به تقـابل با خود وادار نکـنند.

دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید از خود محوربینی، نقض آشکار حقوق شهروندان کشور دست برداشته وبا رعایت موازین انسانی، فضای سیاسی به غایت سنگین کشور را به سوی آزادیهای فردی و اجتماعی تغییـر دهد. آزادیهای فردی و اجتماعی، آزادی فعالیت سیاسی همه نیروهای آزادیخواه و میهـن پرست را برسمیت شناخته و تضمین نمایند که این خود، ضامن مبارزه مـتـحد همه مردم ایران در مقابله با زورگوئیها، توطئه و تجاوز دول امپریالسیتی که خیلی دوست دارندخود را «جامعه جهانی» بنامند، می باشد.

بی مسئولیتی و ناتوانی تشکلهای بین المللی در جلوگیری ازجنگها، تهاجمات و اشغالگریهای استعمارگران امپریالیستم، صدور بیانیه ها و قطـعـنامهای ضد مردمی در نتیجه اعمال نفوذ آمریکا و انگلیس، بار دیگر ضرورت بازسازی سازمان ملل متحد و شورای امنیت را مورد توجه و تاکید قرار می دهد.

سازمان ملل متحد، برای اینکه تعداد دولتهای عضو این سازمان افزایش یافته است،

برای اینکه دولتهای عضو این مجمع جهانی همه ملتهای کشورهای تحت حاکمیت خویش را نمایندگی نمی کـنند.

برای اینکه آئین نامه ها، مقررات و قوانین آن پاسخگوی نیازهای دوران معاصر نیست،

برای اینکه شوراها و کمیته های آن در مقابله با جنگها ناتوان بوده و در تمام موارد به نفع متجاوزان و زور گویان رای صادر کرده است، باید بازسازی شود.

سازمان ملل متحد یا باید به ارگان مشترک همه ملل جهان تبدیل شود و یا نام بی مسمای کنونی خود را به مجمع دولتهای جهان تغییر دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید مرکب از حداقل، یک چهارم اعضای سازمان ملل متحد، بدون حق عضویت دائم، حق وتو برای هیچ کشوری و برای دوره محدود تشکیل شود.

برای جلو گیری از اعمال نفوذ دولت میلیتاریستی آمریکا در امور سازمان ملل متحد، مقـر این تشکل جهانی به یک کشور بی طرف منتـقـل شود. تنها در این صورت ، تصمیمات و مصوبات سازمان ملل متحد و شورای امنیت  معتبر شمرده خواهد شد.

ا. م. شیزلی ٢٧ ⁄ ٣ ⁄ ٢٠٠٧

توضیح نویدنو: دولت جمهوری اسلامی هم با جلوگیری از شفاف سازی فعالیت های هسته ای در مجامع ذی صلاح وبا اقدامات وعملکردهای ماجراجویانه در مسائل عمده جهانی ومنطقه ای عملا موجد چنین حرکات گستاخانه ای از سوی امپریالیست ها گشته است . جمهوری اسلامی با دفاع بد از حق قانونی ورسمی ایران مبنی بر برخورداری ازحق فعالیت های فن اوری هسته ای صلح آمیزوتبدیل این امر به گروگانگیری ملتی بزرگ عملا در تحمیل این مصایب به مردم ایران به ویژه زحمتکشان، همدست امپریالیسم تجاوز کاراست .

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics