نویدنو:00/12/1385                                                                     صفحه قابل چاپ است

نامه اعتراضی فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین (ایی آی)

 خطاب به احمدی نژاد در خصوص برخورد با فعالان صنفی معلم



جناب آقای محمود احمدی نژاد
ریاست جمهوری اسلامی ایران

خیابان فلسطین، تقاطع آذربایجان، تهران، جمهوری اسلامی ایران
فاکس: 98216495880

بروکسل 18 اسفند 1385

جناب رئیس جمهور
"آموزش بین الملل" (ایی آی) فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین که بیش از 30 میلیون عضو را در 169 کشور نمایندگی می کند عمیقانگران سرکوب فعالان اتحادیه معلمان در تظاهرات اعتراضی اخیر در تهران است.

" آموزش بین الملل" دستگیری دو تن از اعضای رسمی کانون صنفی معلمان در ایران را محکوم می کند. علی اکبر باغی رئیس کانون و بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان در تاریخ 16 اسفند ماه دستگیر شده و به مکان نامعلومی برده شدند. هیچ حکم یا سند رسمی برای دستگیری آنها ارائه نشده است. اطلاعات رسیده به آموزش بین الملل حاکی از دستگیری 20 نفر از رهبران اتحادیه های معلمان بخاطر تظاهرات اعتراضی آنها ست.

این اقدام بیانیه جهانی حقوق بشر را نقض می کند آنگونه که در ماده 19 "هر کسی حق آزادی عقیده و بیان دارد"، ماده 20: "هر کسی حق تجمع مسالمت آمیز و تشکیل انجمن دارد" و ماده 9: "هیچ کسی نباید در معرض بازداشت، دستگیری و یا تبعید خودسرانه قرار گیرد."مورد تاکید قرار گرفته است.

معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی برای رعایت حقشان در دستیابی به دستمزدی برای یک زندگی آبرومندانه تظاهرات می کنند.صدای معلمان و نمایندگان آنها باید شنیده شود و درهای گفتگو برای یافتن راههای بهبود شرایط زندگی معلمان باید باز بماند. هیچ عضو اتحادیه ای نباید دستگیر و یا بخاطر فعالیتهای مشروع اتحادیه ای مجازات شود. مقامات ایرانی حقوق اتحادیه های کارگری را که در معیارهای بین المللی کار به رسمیت شناخته شده است مورد بی احترامی قرار داده اند.

"آموزش بین الملل" احتراما به شما توصیه می کند که پا پیش گذاشته و مطمئن شوید که همه اعضای اتحادیه ای که اخیرا در هنگام تظاهرات اعتراضی معلمان بازداشت شدند فوری و بدون قید و شرط آزاد شده اند،اینکه راه گفتگو و مذاکره با نمایندگان معلمان همچنان باز می ماند و در آینده حق سازمانهای کارگری در ادامه فعالیتهایشان و در برگزاری جلسات و اعتراضات عمومی مرتبط با شرایط کار و سیاست اقتصادی اجتماعی مورد احترام قرار می گیرد.

"آموزش بین الملل"و همه وابستگان آن در اقصی نقاط جهان به نظارت خود در مورد اتحادیه های کارگری در ایران ادامه خواهد داد.

فرد ون لی اوون
دبیر کل

رونوشت:
غلامعلی حداد، رئیس مجلس شورای اسلامی
جناب منوچهر متکی وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
آقای محمد رضا البرزی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در موسسات سازمان ملل
خوان سوماویا دبیر کل سازمان بین المللی کار
گای رایدر دبیر کل کنفدراسیون بین الملی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی)
کانون صنفی معلمان در ایران

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics