نویدنو:11/09/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

گزارس اختصاصی از دیدار فعالان سیاسی واجتماعی ایران با خانواده اسالو ومددی

ابراز همبستگی فعالان سیاسی واجتماعی ایران با منصور اسالو وسایر کارگران در بند در منزل اسالو

 

فعالان سیاسی واجتماعی ایران روز نهم آذر ماه سال 1386 در منزل مادر آقای منصور اسالو دبیر سندیکای کارگران شرکت واحد وحومه تهران گرد هم آمدند تا همبستگی وهمدلی خودرا با این خانواه وخانواده ابراهیم مددی ابراز دارند.

در این مراسم که با حضور مادر، خواهر ، برادر وهمسر منصور اسالو و همسر ابراهیم مددی بر گزار شد ، آقایان سید داود رضوی و سعید ترابیان از سندیکای شرکت واحد، دکتر حسین رفیعی از نیروهای ملی – مذهبی ، کوروش زعیم از جبهه ملی ، فریبرز رئیس دانا از هواداران سوسیالیسمِ علمی ، پرویز زندی نیا وعمادی از نهضت آزادی ، امیر خسرو دلیر ثانی  از جنبش مسلمانان مبارز، مهدی  محمود یا ن از کمیته دفاع از زندانیان و جبهه مشارکت ، عبدالرضا تاجیک از فعالین انجمن صنفی روزنامه نگاران <اقای قره باغی از زندانیان پیش از انقلاب و نیر کیوان صمیمی ، سیامک طاهری، علی رضا جباری، ناهید خیرابی، تقی رحمانی ، رضوانیان و.... حضور داشتند.

در ابتدا خانم زویا اسالو خواهر منصور، دو قطعه از شعر های منصور اسالو را که در رابطه با سندیکا سروده شده بود ، قرائت کرد. سپس آقای سیامک اسالو ، شرحی از فعالیت های آقای اسالو ودوست دیرینه اش آقای ابراهیم مددی در راه تشکیل سندیکای شرکت واحد و دستگیری ها متعدد او و مرارت ها یی که در این راه کشیده است و منجر به بریده شدن زبان و گونه و ضرب و شتم ونیز از دست  دادان بینایی چشم چپ او ، که خوشبختانه با جراحی های متعدد اندکی بهبود یافته است ، به سمع حضار رساند. لازم به ذکر است که آقای اسالو در حال حاضر نیز با مشکلات کلیوی و دیسک کمر دست به گریبان است .

بدنبال سخنان آقای سیامک اسالو ، آقای کوروش زعیم از جبهه ملی ایران ، طی سخنانی ضمن اشاره به میثاق های بین المللی ، که جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای آن ها متعهد شده است ، از حق بر پایی سندیکا دفاع کرد و اظهار داشت ، در صورت تشکیل سندیکا های کارگری ، توازنی در جامعه به وجود می آید که سرانجام همه از نتایج آن  منتفع  می گردند.

آقای فریبرز رئیس دانا نیز ضمن اعلام همبستگی کامل خود با خانواده اسالو ابراز داشت که علیرغم  فشارهایی که به منصور وارد شده است او هر گز به ملت و مردم خود پشت نکرده است ، و هر گز به جبهه کسانی که خواهان مداخله خارجی هستند نپیوست، و علیرغم تلاش جریاناتی چون VOA ( صدای آمریکا)که در جهت تخریب چهره او کوشیدند، او که از مردم بود با مردم ماند. همبستگی او با کارگران جهان هم هر گز باعث نشد که از عشق او به این آب و خاک اندکی کاسته شود.

آقای دکتر رفیعی نیز ضمن ستایش پایداری های آقایان اسالو و مددی ، از اینکه علیرغم همه نا ملایماتی که بر این دو نفر روا شده است ، ( همچنان) استوار در راه اصولی خویش گام بر می دارند تقدیر نمود.آقای رفیعی خاطر نشان کرد که شرایط جدیدی که بر اثر این گونه مبارزات اصولی به دست آمده است باز گشت نا پذیر است .

 آقای عمادی  نیز ضمن تقدیر از پایداری های اسالو و مددی از این که عده ای برای استیفای  ابتدایی ترین حقوق خود باید رنج زندان را بر دوش کشند ، ابراز تاسف کرد.

سپس آقای امیر خسرو دلیرثانی از جنبش مسلمانان مبارز ، ضمن ابلاغ سلام های آقای حبیب الله پیمان و خانم مرضیه  مرتاضی  لنگرودی ، از این که به علت مسافرت خارج از کشور نتوانسته بودند  در جمع حضور یابند عذر خواهی کردند واز مرارت های آقایان اسالو و مددی  تقدیر به عمل آوردند.

آقای مهدی محمودیان هم از این که زندان که قاعدتا باید جای اوباش و مزاحمان مردم باشد ، جایگاه چنین افرادی شده است ، و زندان رفتن دیگر نه تنها باعث شرمساری نیست بلکه باعث افتخار است ، ابراز تاسف کرده و اظهار امیدواری کردند که شرایط بهتری بر کشور حاکم شود.

در پایان آقای قره باغی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب  سخن گفتند. ایشان در طی سخنان خود اظهار داشتند زمانی که ما در پیش از انقلاب مبارزه کرده و به زندان می افتادیم ، هر گز فکر نمی کردیم که در چنین روز هایی بار دیگر باید برای زندانی شدن کسانی دیگر این گونه شرمنده باشیم. من در حین سخنانی که ایراد می شد به یاد روزهای قبل از انقلاب افتادم که ما در بند بودیم، و چنین اجتماعاتی از سوی خانواده های ما انجام می شد.

این بازدید با سخنان مادر اسالو و شرح چگونگی آخرین دیدار با فرزند از طرف ایشان به پایان رسید که باعث  تا ثر شدید حاضرین گردید.

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics