نویدنو:5/11/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

نویدنو

وزارت خارجه کوبا محاصره غزه را به شدت محکوم کرد

 بیانیه وزارت خارجه کوبا در رابطه با محاصره غزه

 

کوبا 24ژانویه 2008،وزارت خارجه کوبا با نگرانی شدید عملیات فزاینده تجاوزکارا نه اخیر دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین را که ده ها کشته و مجروح بر جای گذاشت تعقیب کرده است .

 وزارت خارجه محاصره  غزه از سوی تل آویو از جمله قطع برق و قطع ارسال  مواد غذایی به روی یک و نیم میلیون شهروند ان غزه را رفتاری غیر قابل قبول ، جنایتکارانه  و ناقض حقوق بین المللی و کنوانسیون 1949 ژنو ارزیابی می کند.  

وزارت خارجه کوبا اعمال دولت اسرائیل را که نابودی ملت فلسطین ،ا ز جمله کودکان ، زنان و سالخوردگانی را که از اشغال غیر قانونی سرزمینشان رنج می برند هدف قرارداده است و آنها بار دیگر آماج تحمیل تنبیه جمعی غیر انسانی از سوی نیروهای اشغالگر قرار گرفته اند به شدت محکوم می نماید .  

 وزارت خارجه کوبا خواستار آن است که دولت اسرائیل بلا درنگ به محاصره غیر انسانی غزه پایان دهد و جوامع بین المللی را به بسیج و درخواست  حق جدایی ناپذیر مردم فلسطین ، از جمله استقرار دولتی مستقل و دارای حق حاکمیت ملی ، به پایتختی اورشلیم شرقی و خروج بی قید و شرط اسرائیل از تمام سرزمین های عربی اشغال شده از سال 1967، بعنوان یگانه راه دست یابی به عدالت و صلح پایدار برای تمام مردم منطقه فرا می خواند.  

منبع: سولیدنت

بازگشت به صفحه نخست         

                             blog stats

Free Web Counters & Statistics