نویدنو:19/04/1386                                                                     صفحه قابل چاپ است

به دنبال یورش نیروهای امنیتی و بازداشت اعضای ارشد سازمان دانش آموختگان ؛دفتر مرکزی ادوارتحکیم وحدت پلمب شد

درباره بازداشت تحكيمي‌ها در سالروز 18 تير

بيانيه شورای تهران دفتر تحکيم وحدت در باره هجوم به دانشجويان

بيانيه جمعی از فعالان مدافعان حقوق برابردر اعتراض به دستگيری های امروز

*********************

برخاسته ایم تا بانگ بیدارباش سر دهیم

 بیانیه اعلام تحصن شورای مرکزی دفتر تحکیم در پاسداشت 18 تیر

دوشنبه، 18 تیر 1386

 

 اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم از صبح امروز در برابر دانشگاه پلی تکنیک متحصن شده اند

ادوارنیوز: شورای مرکزی اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت در صبحگاه 18 تیر ماه با صدور بیانیه ای اعلام کرد در پاسداشت 18 تیرماه و در اعتراض به وضعیت دانشگاههای کشور  بخصوص ادامه بازداشت 8 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک از ساعت 6 صبح امروز و در برابر درب خیابان ولی عصر دانشگاه امیرکبیر تهران  دست به تحصن زده است:

به نام خدا
برخاسته ایم تا بانگ بیدارباش سردهیم
بیانیه اعلام تحصن شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در پاسداشت 18 تیر

در دوران نشست و سکوتِ جامعه ایرانی، و در زمانِ انفعال و سردرگمی روشنفکر و سیاستمدار مدعی، و آن هنگام که صدای کوسِ استبداد بر آستانِ بلندِ میهنمان سرآساییده و چتر حیاتش بر اول و آخر ایرانمان گسترده است، و در کویی که نجوای شهادتِ شاهدِ شریفِ شرفِ نسلمان شهید عزت ابراهیم نژاد به گوش می رسد، و در روزگاری که عزت و اقتدار میهنمان برپای ذلت و ناتوانی حاکمانمان بر آب رفته است؛ برخاسته ایم تا بانگ بیدارباش سردهیم و جامعه ی ایرانی و روشنفکران و سیاستمداران و شاهدان شریفِ شرفِ نسلمان و آستانِ بلندِ تاریخِ میهنمان و عزت و اقتدارمان را بازخوانیم.


هرچند دنیای دانشگاه و حدیث رفته بر آن در چند صباح گذشته از این، و در این کنونِ پر سئوالِ بی جواب، به رنگِ سیاه ظلم و ستم آغشته است. ما که خاطر از دشنه ی سبزوار داریم و یادمان با زندان و تعلیق و تعطیل و ستاره رنگین است؛ در انتظار آزادی دوستان دربندمان ننشسته ایم؛ که ایستاده و استوار چون آنان برای رهایی شان رها از خویش گشته ایم.


شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در شرایطی اقدام به تحصن در راستای استیفای حقوقی از دست رفته می کند که انفعال و مصلحت سنجی پاره ای از روشنفکران و سیاستمداران بر جای حقیقت گرائی و حق محوری نشسته است. در نتیجه غبار یأس و ناامیدی دامن جامعه را آلوده است. ما فریاد نسلی هستیم تاوان پرداز نخواسته ها و نکرده ها. مگرنه اینکه نسل ما نسل بی انتخاب است؟ نسلی که پرسشهایش بی پاسخ و کنشش واکنش تعبیر می شود. رسالت روشنفکر دمیدن در شیپور آگاهی است. آگاهی از رهگذر شنیدنِ پاسخِ پرسش حاصل می شود حال آنکه روشنفکران زمانه ی ما را یارای برآمدن از پس پرسشهای ما نیست.


نگاه به قدرت به مثابه ابزار سلطه بر مردمانی که در شناسائی و خواست حقوق شهروندی خویش درمانده اند مشخصه ی کنش سیاستمداران و حاکمانی است که در پس نقاب عدالت و آزادی و دینداری دروغینشان پنهان شده اند، و در این میان نسل ماست که مسرور از نقاب برافکندن از چهره ی دروغین مدعیان، منادی عدالت و آزادی است. دانشگاه زنده است پس نسل ما زنده است، و فریاد آزادی و عدالت و دموکراسی و حقوق بشر از کنه وجود آن سربرمی آورد.


امروز هیجدهم تیرماه ، هشت سال پس از تیرماه جاودان یکهزار و سیصد و هفتاد و هشت ـ روز تبلور روح اعتراض دانشگاه بر استبدادزائی و استبدادخوئی ـ بود. پس امروز که کوله بار پرسشمان از علل استبداد رفته بر وجودمان، پاسخی از صدائی نمی شنود به بست سرور حیات منحصر به فرد خویش نشسته ایم تا به مردمان و نسلمان و روشنفکران و اساتیدمان و سیاستمداران و حاکمانمان، بود وجود پرسشهایمان را در این زمانه ی سراسر نیاز که کویر تشنه ی عطشناک جستجوگر ذهنمان لطافت بارش بارانی را احساس نمی کند، یادآور شویم. از این رو بدانید که هم اینک به بست غم ننشسته ایم. که آرمانهایمان بساط بستمان است.


شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
18 تیرماه 1386

***************************

 

به دنبال یورش نیروهای امنیتی و بازداشت اعضای ارشد سازمان دانش آموختگان ؛دفتر مرکزی ادوارتحکیم وحدت پلمب شد

دوشنبه، 18 تیر 1386

 

ادوارنیوز: با پورش نیروهای امنیتی به محل دفتر مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت)تمامی افراد حاضر در آن بازداشت شدند و دفتر مرکزی این سازمان پلمب شد.


پس از بازداشت 6 تن از اعضاي شورای مرکزی  دفتر تحكيم وحدت که در مقابل درب ولي عصر دانشگاه اميركبير متحصن شده بودند ، در آغازین ساعات صبح امروز نيروهاي لباس شخصي با حمله به دفتر سازمان ادوار تحكيم وحدت ضمن شليك تير هوايي اقدام به بازداشت حاضران در دفتر آن سازمان كردند.


به گزارش "ادوارنیوز" نیروهای امنیتی پس از شلیک تیر هوایی و با شکستن درب ورودی سازمان دانش آموختگان با اعمال خشونت و به ضرب باتوم افراد حاضر در دفتر آن سازمان را بازداشت به مکان نامعلومی منتقل کردند.


عبدالله مومني ( سخنگو و عضو شورای مرکزی سازمان) بهرام فياضي (عضو شوراي مركزي سازمان) حبیب حاج حیدری (مسئول روابط عمومی سازمان) مجتبی بیات (عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم)، عزت الله قلندری و مرتضی اصلاحچی ، مسعود حبیبی، سعید حسین نیا، آرش خاندل و اشکان غیاسوند از افراد بازداشت شده در دفتر سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) هستند.


گفتنی ست نحوه هجوم نيروهاي امنيتي به دفتر سازمان ادوار تحكيم وحدت كه با شليك تير هوايي و اعمال خشونت و شكستن در همراه بوده به گونه اي شديد بوده است كه مردم منطقه با نگراني در محل حاضر مي شوند و جوياي دليل اين حمله مي شوند كه نيروهاي امنيتي براي آرام كردن جو به دروغ خود را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفي مي كنند

گزارش دریافتی :

اسامي دستگير شدگان روز 18 تير بطور كامل در زير به اطلاع مي رسد :
6 عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت
دستگير شده در ساعت 7:20 در سر در دانشگاه پلي تكنيك تهران :
1. محمد هاشمي : دبير تشكيلات دفتر تحكيم
2. مهدي عربشاهي : دبير سياسي دفتر تحكيم
3. علي نيكو نسبتي : مسئول روابط عمومي دفتر تحكيم
4. بهاره هدايت : مسئول واحد حقوق بشر
5. حنيف يزداني : دبير فرهنگي و اجتماعي دفتر تحكيم
6. علي وفقي : مسئول واحد مطالعات و تحقيقات دفتر تحكيم

اسامي بازداشت شدگان در دفتر ادوار تحكيم ساعت 11:30 صبح :

7. عبدالله مومني : سخنگوي سازمان ادوار تحكيم و عضو سابق شوراي مركزي تحكيم وحدت
8. بهرام فياضي : مسئول كميته فرهنگي ادوار تحكيم وحدت
9. حبيب حاجي حيدري : مسئول روابط عمومي تحكيم وحدت
10. مجتبي بيات : عضو سابق شوراي مركزي تحكيم وحدت
11. سعيد حسينيا : دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه زنجان
12. مسعود حبيبي : عضو دموكراسي خواهان دانشگاه تهران
13. مرتضي اصلاحچي : عضو شوراي تهران تحكيم وحدت
14. عزت قلندري : سرايه دار سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي ( ادوار تحكيم وحدت )

*********************

درباره بازداشت تحكيمي‌ها در سالروز 18 تير

دوشنبه، 18 تیر 1386

فرید مدرسی
 

در سالروز 18 تیر روزی كه دانشگاه مورد هجمه كسانی قرار گرفت كه هیچگاه محاكمه نشدند، خبر تاسف‌آور بازداشت اعضای شورای مركزی دفتر تحكیم منتشر شد؛ خبری شوك‌آور همچون 8 سال قبل. نه تنها در این 8 سال از اقداماتی در 18 تیر و هجمه به دانشگاه با جامعه دانشگاهی همدردی نشده است، بلكه روزانه با برخورد، بازداشت و واكنش‌های تند از آنان استقبال شده است. امروز نیز این داستان بار دیگر تكرار شد؛ داستانی كه نه آغاز است و نه پایان.

اعتراض آرام در مقابل خانه دانشجویان آن هم توسط چند فعال دانشجویی به تعداد كمتر از انگشتان دست چه اقدام خلاف قانونی بود كه سرانجام اعتراض آنان اینگونه رقم خورد؟!

امروز بار دیگر چند نفر از یاران دبستانی ما بازداشت شدند و به آغوش سایر دانشجویان دربند بازگشتند و ما در مرداب متعفن خودخواهی، جاه‌طلبی و منفعت‌طلبی غوطه‌وریم. مردابی كه ناخودگاه‌ ما را به یاد جمله زیبای معلم شهید می‌اندازد كه «آنان كه رفتند كاری حسینی كردند و آنان كه ماندند باید كاری زینبی كنند وگرنه یزیدی‌اند». اكنون مجالی بر سخن گفتن و تفسير كردن این اقدامات نیست، بلكه باید در سوگ دوستانمان به منش آنان وفادار ماند تا لااقل كاری زینبی كرده‌ باشیم.

اعضای دفتر تحكیم باردیگر باید بر مسالمت‌آمیز بودن مش و منش خود تكیه كنند و در بازی طراحی شده مخالفان آزادی و برابری مینی بر اقدامات تند و غیرعقلانی قرار نگیرند و در نبود اعضای شورای مركزی این اتحادیه، سكان كشتی را به دست گیرند تا روزی به ساحل مراد رسیم.

امروز باید باردیگر با اقتدا به مولایمان حسین بن علی(ع) به دشمنان دین و دنیای خود بگوییم «إِن لم یكن لكم دین و كنتم لا تخافون المعاد فكونوا أَحرارا فى دنیاكم». ( اگر دین ندارید و از قیامت نمى هراسید، لااقل در دنیاى خود آزادمرد باشید )

****************** 

بيانيه شورای تهران دفتر تحکيم وحدت در باره هجوم به دانشجويان

بسمه تعالی
من از مردن نمی ترسم
هراسم از نمردن زير بار يوغ شيطان است
نه از جامانده های نسل بوسفيان
نه از بوجهل های حافظ قرآن
نه از افعی ضحاکان
من از ترديدهای کاوه می ترسم
من از ماندن به هر قيمت در اين ويرانه می ترسم
جايی می رسد که سخن گفتن هم جرم می شود. جايی می رسد که اعتراضهای مدنی هم سرکوب می شود. سحرگاه امروز بار ديگر پستوی زندانها ستاره باران شد و ستارگان ستاره دار در چشمان زندانبانان نوری نو افکندند تا بار ديگر شاهد زير پا گذاشتن حق و عدالت از سوی حاکميت اقتدارگرا باشيم.
موج جديد فشارها دانشجويان را به آستانه فرياد رسانده است. آنان که گوشهايشان فرياد اعتراض به اقدامات نامعقول دولت مهرورز را نمی شنود شامشان در درون دانشگاه فساد حس می کند. در طول يک روز 6 نفر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در روز 18 تيرماه به جرم تحصن آرام جلوی درب دانشگاه اميرکبير برای بزرگداشت وافعه 18 تير دستگير می شوند و ساعتی نمی گذرد که نيروهای امنيتی به دفتر سازمان دانش آموختگان يورش آوردند و در اقدامی خودسرانه و خلاف حقوق شهروندی 9 نفر از دوستانمان را می ربايند.
اما اين همه برای چيست؟! دانشجويان تاوان چه چيز را پس می دهند؟
همسنگرانمان در دانشگاه پلی تکنيک به کدام دليل قريب به 2 ماه است که در بازداشتگاههای امنيتی تحت شکنجه قرار گرفته اند؟
آيا جز اينست که امروز دانشجويان تاوان مقاومت جانانه شان در مقابل افدامات خانمان براندازانه حاکميت يکدست شده اصول گرا را پس می دهند؟ بر چه کسی پنهان است که طی سه سال گذشته بر دانشجويان چه گذشته است و اقتدارگرايان در قالب اقداماتی چون ستاره دار کردن دانشجويان؛ بازنشسته کردن اساتيد_ بخوانيد اخراج آنها _ انحلال انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی چه سودايی را در سر می پرورانند؟
کيست که نداند که اصولگرايان مستاصل از انبوه مطالبات جامعه ايرانی اکنون کمر همت به خاموش کردن چراغ نقد و اعتراض دانشجويان بسته اند تا دانشگاهها که مهمترين کانون اعتراض دانشجويان بسته اند تا دانشگاه را که مهمترين کانون اعتراض به عملکرد نا معقولشان است به انفعال بکشانند و در مرداب ترس از اقدامات امنيتی فرو برند.
شورای تهران دفتر تحکيم وحدت ضمن هشدار نسبت به رويه شدن اقدامات تاريکخانه ای محافل امنيتی در سرکوب جامعه مدنی و جنبش دانشجويی اعلام می دارد که جنبش دانشجويی همچنان به رسالت خويش در دفاع از آزادی بيان و اعتراض شجاعانه وفادار خواهد بود و در مطالبه حقوق از دست رفته اش دچار لکنت زبان نخواهد شد.
اعضای شورای تهران دفتر تحکيم وحدت بدين وسيله خواستار آزادی بی قيد و شرط و هرچه سريعتر اعضای شورای مرکزی و تمامی دانشجويان دربند شده و اعلام می دارد که به هيچ رويی در برابر اقداماتی از اين دست سکوت نخواهد کرد.

شورای تهران
اتحاديه انجمن های اسلامی سراسر کشور
(دفتر تحکيم وحدت)

 

بيانيه جمعی از فعالان مدافعان حقوق برابردر اعتراض به دستگيری های امروز


ما زنان و مادران اين سرزمين، در برابر خشونت ,پدران حکومتی, بر فرزندان مان خاموش نخواهيم ماند

امروز در سالگرد واقعه 18 تير، شش تن از فعالان جنبش دانشجويی: بهاره هدايت (دبير کميسيون زنان دفتر تحکيم وحدت و فعال جنبش زنان) به همراه پنج تن ديگر از اعضای شورا مرکزی تحکيم (محمد هاشمي، علی نيکو نسبتي، مهدی عربشاهي، حنيف يزدانی و علی وفقی) که با استناد به اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزادی اجتماعات، در مقابل دانشگاه اميرکبير (در خيابان وليعصر)، کنار هم نشسته بودند (و پلاکاردهايی برای آزادی دوستان شان در دست داشتند)، دستگير و زندانی شدند. اين شش فعال دانشجويی آنجا نشسته بودند تا بگويند چرا پس از گذشت 2 ماه از بازداشت 8 تن از دانشجويان دانشگاه اميرکبير (عباس حکيم زاده، علی صابري، احمد قصابان، مقداد خليل پور، مجيد توکلي، پويان محموديان، مجيد شيخ پور، احسان منصوری) با ناديده گرفتن کليه قوانين و ضوابط آيين دادرسي، از داشتن وکيل محروم هستند و 2 نفرشان هنوز از تماس يا ملاقات با خانواده خود محروم مانده و در انفرادی به سر می برند؟
صبح امروز اين شش جوان عدالت خواه، مظلومانه نشسته بودند تا خواهان آزادی هرچه سريعتر دوستان دانشجوی خود شوند. اما نه فقط تحصن کوچک و مسالمت آميز و قانونی شان با خشونت و دستگيری آنها پايان داده شد بلکه چند ساعت بعد ناگهان به دفتر سازمان ادوار تحكيم وحدت نيز يورش برده اند و همه کسانی را که در آن دفتر حضور داشتند (عبدالله مومني، بهرام فياضي، مرتضی اصلاحچي، مجتبی بيات، عزت الله قلندري، حبيب حاج حيدري، مسعود حبيبي، سعيد حسين نيا، آرش خاندل و اشکان غياسوند) را بازداشت کرده اند.
پيش از آن نيز برای برخی از فعالان دانشجويی ديگر که در جنبش زنان نيز فعال هستند، احکام سنگين و غيرقابل باوری صادر کرده اند. نمونه بسيار تاسف برانگيز آن، حکم سنگين دلارام علی است که در تجمع قانونی و مسالمت آميز 22 خرداد ميدان هفت تير مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و در دادگاه انقلاب به 2 سال و 10 ماه حبس قطعی و 10 ضربه شلاق محکوم شد يا آزاده فرقانی و بهاره هدايت، که صرفا به اتهام شرکت در تجمع قانونی و مسالمت آميز 22 خرداد، به 2 سال حبس تعليقی محکوم شدند و امروز بهاره هدايت، به عنوان تنها دختر در ميان جمع 16 جوان دستگيرشده ديگر، احتمالا يکه و تنها در بخش زندان زنان زير فشار روحی و روانی بيشتری قرار داد.
به راستی معلوم نيست بر سر قانون اساسی که حق تجمع و تحصن را با صراحت به رسميت شناخته، چه آمده است، که اين چنين حتا از تحصن مدنی شش نفر از فعالان دانشجويی که به تنهايی بر زمين سرد محيط متعلق به خودشان (يعنی دانشگاه) روی زمين نشسته اند نه تنها جلوگيری می شود بلکه آنان را زندانی می کنند و 10 نفر ديگر را لابد به جرم ,تجمع در آپارتمانی کوچک, متعلق به خودشان (دفتر ادوار تحکيم) بازداشت می کنند؟
آن 8 نفر دانشجوی جوان دانشگاه پلی تکنيک و امروز اين 16 جوان فعال در جنبش دانشجويی و نيز دختران جوان و مدافع حقوق برابر همچون بهاره هدايت، دلارام علی و... همگی فرزندان جنبش زنان هستند که امروز بدون هيچ ضابطه ای به زندان ها سپرده شده اند يا احکام سنگين دريافت کرده اند. ما زنان اين مرز و بوم ، اين جوانان برومند را با خون جگر بزرگ کرده ايم و آنان را در جامعه ای مملو از اعتياد رو به گسترش مواد مخدر، و جرم و خشونت رو به تزايد، سالم و آزادمنش بار آورده ايم، ما آنان را بزرگ کرده ايم تا با شور و ايمان لايزال شان به احقاق حق و آزادي، برای سرزمين شان خوشبختی و عدالت به ارمغان آورند، تا زندگی ساز شوند، تا ارزش های زيبای برابری انسان ها را پاس بدارند، تا شعله های اميد به فردای بهتر را زنده نگه دارند. پس چرا بايد مورد ضرب و شتم قرار گيرند و زندانی شوند و از آموخته های انسانی مادران شان در ,اعتراف نامه ها,، به ,توبه, مجبور شوند ؟ شما ای ,پدران حکومتی,، بدانيد ما زنان و مادران اين سرزمين، اين جوانان را با وجود هزاران تنش و خشونتی که در جامعه ايجاد کرده ايد، با تحمل سختی ها و دشواری ها بزرگ کرده ايم و به آنان آموخته ايم که هرآن چه خوبی و زيبايی و رفاه و خوشبختی را برای خود می خواهند با بقيه مردم هموطن شان تقسيم کنند. اين موج خشونتی که امروز راه انداخته ايد، خواهی نخواهی مادران اين مملکت را در برابر خودتان قرار داده ايد.
ما زنان همواره در زندگی خود صبور بوده ايم و هزاران سختی را تحمل کرده ايم تا زندگی بهتری برای فرزندان مان بسازيم، اما بدانيد اگر پای زندگی فرزندان مان به ميان آيد، ,صبر, و ,خاموشی, را فراموش خواهيم کرد.
چرا که امروز احساس می کنيم وظيفه مادرانه همه ماست که فرزندان مان را از خشونت و تحمل مجازات های غيرمنصفانه و غيرقانوني، حفظ کنيم و البته می دانيم هيچ سلاحی نداريم به جز عشق به آينده فرزندان مان، از اين رو با چنگ و دندان هم که شده آن را پاس خواهيم داشت. همچون وقتی که در خانواده سينه سپر می کنيم و جگر گوشه هايمان را از شر و خشونت برخی ,پدران, کم تحمل شان حفظ می کنيم، امروز نيز در برابر اين موج خشونت، سينه مادرانه خود را سپر خواهيم کرد و تا آزادی فرزندان مان از پای نخواهيم نشست.

 

 

بازگشت به صفحه نخست                                   

Free Web Counters & Statistics