نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

محکومیت سیاست دوگانه جمهوری اسلامی در قبال دانشجویان ایرانی

نویدنو:02/9/1385

محکومیت سیاست دوگانه جمهوری اسلامی در قبال دانشجویان ایرانی

 

قریب به یک هفته است که  دو حادثه دردناک برای دو دانشجوی ایرانی اتفاق افتاد ! اتفاقی که در هر دو آنها جان  دانشجو ی ایرانی  به بازی گرفته شد و نمونه بارزی از نقض حقوق بشر بوده است در حادثه اول یک دانشجو به هر دلیلی  با شوک الکتریکی مورد حمله پلیس آمریکا قرار گرفت و  در بعد از آن بود که دولت جمهوری اسلامی ایران بشدت واقعه مذکور را محکوم نمود و تکریم دانشجویان ایرانی را خواستار شد و این حمله را نمونه ای از نقض حقوق بشر دانست و موضوع را مورد پیگیری مجاری مورد نظر قرار داد اما هنوز کلام سخنگوی جمهوری اسلامی به پایان نرسیده بود که دانشجوی دیگری در سبزوار بدست یکی از وابستگان به تشکلی نزدیک به عالی ترین مقام جمهوری اسلامی با سلاح سرد کشته شده و خونش دانشگاه سبزوار را رنگین نموده اما همان منادیان و مدعیان تکریم دانشجویان اینبار که دست وفاداران به حکومت خویش را در جنایتی مرگبار و به مراتب ننگین تر از آنی که برای دانشجوی ایرانی ای در آمریکا اتفاق افتاد ، را دیده  سکوت مرگباری را پیشه نموده و تا کنون هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده اند .

 ضمن محکوم نمودن واقعه دهشتناک حمله پلیس آمریکا به یک دانشجوی ایرانی  این سئوال پیش می آید که صرفنظر از هر گونه پیشداوری و مقایسه ای بین آنچه که در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا برای آن دانشجو اتفاق افتاده است با قتل یک دانشجو در سبزوار بدست یک عضو بسیج دانشجویی این سئوال پیش می آید که این تناقض آشکار دلیلش چیست ؟ چرا اولی با واکنش سریع جمهوری اسلامی مواجه می شود و دومی با سکوت ؟ !

" فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر " به مثابه دیده بان مدنی  جنبش دانشجویی ضمن محکوم نمودن قتل یک دانشجوی ایرانی  توسط یکی از دست پروردگان نظام ولایت مطلقه فقیه خواستار پاسخگویی به حضور نهادهای بی نظارت حکومتی و  نظامی در دانشگاه است چرا که این قتل را حاصل تئوری های پوسیده متحجرانه ای می داند که این نهادها مدام بر گوش اعضای خود می خوانند .

این قتل اگر چه در نوع خود بی نظیر می باشد اما این جنایت ثمره جنایت خاموشی  است که سالهاست در دانشگاهها در حال انجام است و آن ترویج فرهنگ بنیادگرایی است که این قتل گوشه ای از این دمل چرکین است که درایت بیش از پیش  تمامی روشنفکران، روحانیون آزاد اندیشان  ، اساتید دانشجویی  و فعالین مدنی و سیاسی جامعه را می طلبد .

روابط عمومی فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics