نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-09

نویدنو  19/10/1397 

 

 

  • سوجان چاکرابورتی و آنادی ساهو رهبران بنگال غربی حزب کمونیست هند (مارکسیست) در طی بزرگترین اعتصاب ملی تاریخی هند امروز(18 دی 97)  از سوی پلیس دستگیر شدند.

    آن ها در کلکته دستگیر شدند که بر آورد می شود 200 میلیون نفر در روز اول اقدام دو روزه در سراسر هند با درگیری حداقل 100 اتحادیه کارگری شرکت کردند .

     

     

پلیس هند در طی بزرگترین اعتصاب رهبران کمونیست را دستگیر کرد

 


سوجان چاکرابورتی و آنادی ساهو رهبران بنگال غربی حزب کمونیست هند (مارکسیست) در طی بزرگترین اعتصاب ملی تاریخی هند امروز(18 دی 97)  از سوی پلیس دستگیر شدند.

آن ها در کلکته دستگیر شدند که بر آورد می شود 200 میلیون نفر در روز اول اقدام دو روزه در سراسر هند با درگیری حداقل 100 اتحادیه کارگری شرکت کردند .

مرکز اتحادیه های کارگری هند (CITU) به کارگران برای اقدام تاریخی آن ها تبریک گفت که کارگران از تمام بخش های دولتی و خصوصی ، از جمله صنعت بانکداری را به میدان آورد.

تاپان سن ، دبیر سی آی تی یو گفت " گستره ای بی سابقه و مشارکت فعال کارگران در اعتصاب دو روزه نشان آشکاری از گسترش خشم و عصبانیت کارگران علیه سیاست های نئو لیبرالی (دولت) و حمله های تدارک شده  به شرایط زندگی و کار آن ها از این سیاست ها است .  

اقدام به اعتصاب در اعتراض به " سیاست های ضد کارگری و ضد مردمی دولت مودی " از جمله افزایش قیمت ها ، خصوصی سازی دارایی های دولتی و اصلاحات قانون کار، که اتحادیه های کارگری هشدارمی دادند برای " تحمیل شرایط بردگی بر زحمتکمشان" طراحی شده است خوانده شده بود.   

اتحادیه درخواست 12 ماده ای را برای رفع تورم ، افزایش بیکاری و سقوط دستمزد ها و مستمری ها پیشنهاد کردند که معتقدند می تواند به افزایش مبارزه اقتصادی هند کمک کند.

اعتصاب به صورت استواری از سوی مدارس ، کارخانه ها مورد حمایت قرار گرفت و صنایع بزرگ تعطیل شدند و توده ها  در اکثر شهر ها و شهرک های سراسر کشور دست به راهپیمایی وتظاهرات زدند.  

در کارلا اعتصاب کنندگان حمل و نقل را با بستن راه قطار های بخش خصوصی تعطیل کردند  و اتوبوس های دولتی به خاطر اعتراضات مردم در جاده ها قادر به کار نبودند.

زوار معبد ساباریمالا ، که برای رسیدن به  اردوی پایگاه پامبا برای آغازحرکت خود به دره معبد تلاش می کردند ، در ایستگاه های سراسر ایالت سرگردان بودند.   

مقامات با دستگیری گسترده کسانی که در اعتصاب بودند ، از جمله اعضا حزب کمونیست هند(مارکسیست) در بنگال غربی (به اعتصاب)  پاسخ دادند.

آقای چاکرابورتی گفت او " از سوی پلیس با ابزار های ضد تروریستی ... همراه با رفقای دستگیرشده از جاداوپور " نگه داری می شد . او گفت آن ها را به یک مرکز بسته بردند ، او با توصیف رخ داد ها به عنوان " میدان نبرد کلکته " تاکید کرد که "مبارزه ادامه خواهد داشت "  .

آقای سن گفت :" این اعتصاب هشدار آشکاری از سوی طبقه کارگر و زحمتکشان هند است که آن ها تصمیم ندارند حمله به حقوق اولیه و شرایط زندگیشان را تحمل کنند.

" این یک هشدار قوی است که  با سیاست هایی که کشور را به رهن منافع شرکت ها در می آورد مدارا نخواهد شد ."

اعتصاب های بیشتر فردا انجام خواهد شد .

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: