نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-04-13

نویدنو  23/01/1397 

 

 

  • حمله شیمیایی دیگری به دست (فرضی) بشاراسد رئیس جمهور سوریه . افکارعمومی با تصاویر قربانی های حمله بمباران شده بود . تصاویر قربانی های دونالد ترامپ کجا بودند؟ اگر رسانه های لیبرال واقعا آن چنان که می گویند با ترامپ مخالفند ، چرا نسبت به جنایت های ترامپ عصبانی نبوده اند؟ 

     

 

دونالد حیوان در سوریه می ماند

 نیک پمبرتون – برگردان: هاتف رحمانی

حمله شیمیایی دیگری به دست (فرضی) بشاراسد رئیس جمهور سوریه . افکارعمومی با تصاویر قربانی های حمله بمباران شده بود . تصاویر قربانی های دونالد ترامپ کجا بودند؟ اگر رسانه های لیبرال واقعا آن چنان که می گویند با ترامپ مخالفند ، چرا نسبت به جنایت های ترامپ عصبانی نبوده اند؟  

دونالد ترامپ تا حیوان خواندن اسد پیش رفت . اما پرونده دونالد ترامپ در منطقه چه بوده است ؟ از لحاظ تاریخی وحشتناک . او اکنون به خاطر مرگ بیش از سه چهارم غیر نظامی ها در جنگ امریکا علیه داعش مسئول است . آن چه تحت حکومت اوباما به نظر می رسد بسیار ملایم تر از زمان ترامپ بوده است غیر قابل بحث است . 

برای همه رسانه هایی که از دونالد ترامپ متنفرند ، پوشش (اخبار)غیر نظامی هایی که او کشته است کجاست ؟ تصاویر آن کودکان کشته شده کجاست ؟ اگرچیزی وجود ندارد ،(پس) آن ها خواهان بی رحمی بیشتر ترامپ هستند. هفته گذشته زمانی که ترامپ خروج از سوریه را در نظر داشت ، نیویورک تایمز در باره موضوع دو مقاله ، هر دو هم در انتقاد از حرکت را منتشر کرد . یکی از نوشتارها مطرح می کرد که ترامپ داعش 2 را با خروج از منطقه ایجاد می کند و مقاله دیگر می گفت که راهبرد ( استراتژی) ترامپ " عدم پیش برد جنگ  یک طرفه" بود. آیا در هر حال آن نقطه نیست ؟ ما نباید هیچ علاقه ای به جنگ در سوریه داشته باشیم . واشنگتن پست هم در هفته گذشته با انتشار دو سرمقاله نسبت به جسور کردن داعش با خروج از سوریه هشدار داد. من با وحشت از یافته هایم موضوع را بیشتر دنبال کردم . سی ان ان هم تماشاچی برنامه ترک سوریه ترامپ نبود. تیتر گیج کننده ای می گفت :" آیا ولادیمیر پوتین مشاور ارشد ترامپ در باره سوریه است ؟ " بعد من به ام اس ان بی سی نگاه کردم ، که کلیپی را از هفته پیش با عنوان " ما نباید جنگ را رها کنیم " نمایش می داد. باز هم ، به صورت شگفت اوری رسانه های لیبرال در مخالفت با برنامه خروج ترامپ همراه بودند. فاکس نیوز هم وضع بهتری نداشت . آن ها ادعا می کردند که ترامپ با ترک سوریه در حال اشتباه اوباما است. من به صورت مستدل تمام منابع 5 مورد اعتماد ترین رسانه های امریکایی را کاویدم و هیچ یک از آن ها فکری را که از برنامه خروج از سوریه رئیس جمهور حمایت کند مطرح نمی کردند.         

چپ ، در بدترین حالت خود، در جزئیات این بیهوشی های موقت نیز درگیر شد.  زمان بندی حمله شیمیایی ، البته بیشتر عجیب است . چرا اسد درست پس از آن که ترامپ اعلام کرد می خواهد از سوریه خارج شود از سلاح شیمیایی استفاده می کند ؟ و چرا همان رشته اتفاق را یک سال پیش انجام داد؟ در سی ام مارس 2017، ترامپ نسبت به سوریه ملایم تر شد . در 14 آوریل 2017، حمله  با سلاح شیمیایی رخ داد.  اگر ما به زمان بندی حمله دقت کنیم علامت ها به حضور امریکا و دوستان آن در پشت این حمله ها اشاره می کنند. اما این کاملا بی پایه است . این هر دو حمله نزدیک روز احمق های آوریل رخ داد، و هیچ کسی مایل نیست همیشه آن را تعبیرکند.اکنون شاید اسد می داند که حضور امریکا برای بی ثباتی منطقه ضروری است . یا کاملا ممکن است اسد ربطی به حمله ها نداشته باشد . من همیشه نسبت به مقصر دانستن امریکا تکیه می کنم ، اما حضور روسیه در داخل سوریه نیزبی رحمانه بوده است . ما صرفا نمی دانیم . پس به جای داوری زود هنگام ، به حال خود گذاشتن دخالت نظامی مزخرف به نظرمی رسد. مهم نیست که چه کسی "احساس می کند" مسئول است . این هم کاملا لاف زدن است که دخالت نظامی حتی اگر جزئیات آن را می دانستیم می توانست کمک کند. پیش از این کمک نکرده است و اکنون هم نمی تواند کمک کند.         

اگر چه یاد آوری این ، حتی اگر نتوانیم جزئیات ان را بخوانیم ، که رسانه های امریکا حتی پیش از این حمله ها علیه خروج از سوریه بودند مهم است . اکنون اعلان قهرمان بودن بسیار مناسب است. اما رسانه ها در جایگاه نخست هیچ شانسی به سوریه نمی دهند. با یا بدون این حمله های شیمیایی ، امریکا خواهان جنگ بود .  

اکنون امریکا ، با نرخ بی سابقه کشتارغیر نظامی ها زمان بیشتری در سوریه خواهد ماند .  آیا رسانه های لیبرال اکنون خوشحالند؟ چه کسی می داند که دونالد ترامپ ممکن است به شما ثابت کند که او زمانی که وارد جنگ شد بنفشه رنگی نبود؟ چه مقدار آسیب بیشتری می خواهید برای او ایجاد کنید ؟ 

چرا ان ها فکر می کنند که دونالد ترامپ ، غافل ترین ، متکبر ترین ، ارتجاعی ترین ، زود جوش ترین مرد تشنه قدرت (کلمات آن ها و نیز کلمات من) اکنون شایسته تعیین سرنوشت سوریه است ؟ آیا نمی بینند که او کشور ما را چگونه اداره می کند؟ البته که می بینند. و آن را دوست ندارند. اما می گویند او می تواند سوریه را اداره کند.هیچ کس نمی تواند آن " مستراح" را اداره کند. آن ها درک نمی کنند که هرج و مرج در سوریه ناشی از بی کفایتی مردم آن نیست ، بلکه ناشی از نظم جهانی بی رحمی است که آن ها را در پایین قرار داده است . با تغییر جو امور از بد به بد تر تغییر می کنند. 

دونالد ترامپ حیوان است . او غیر نظامی ها را بدون تفکر دوبار می کشد . او یک جانور دقیقا ارتجاعی ، به حرکت در آمده از سوی هیولاها و قربانی های ان هااست. نگاه او به دنیا ساده است. او هیچ توجهی به زندگی انسان ندارد . او حتی در ذات خود تشنه خون نیست ، او به همه چیز بی توجه است. او یک ابله کامل است . بالای سر خود. او فاقد همدلی ، شجاعت،و بینش است . تمام کلمات همیشه در دستان او بوده است و پروای اندکی نسبت به بازیگران داخلی دارد. او اعتقاد دارد با هر چیزی می تواند کنار بیاید. هیچ اخلاق، کنجکاوی یا فکری در داخل این جانور سالخورده وجود ندارد. او فقط به برنده شدن فکر می کند. چرا ما روی زمین خواهان فعالیت او در سوریه هستیم ؟ اصرار روی اندیشمند جامعه ستیزی مانند باراک اوباما یک چیز است ، اما اصرار بر این حیوان کاملا غیر مسئولانه به نظر می رسد . تضاد های رسانه های لیبرال چنین چیزهایی هستند. آن ها فکر می کنند در حالی که ترامپ برای خدمت به این کشور نامناسب است ، اما برای خدمت به سوریه نا مطلوب کاملا مناسب است . لیبرال ها ، مانند ترامپ ، هیولاها را در آن جا و نجات دهنده ها را در اینجا می بینند. نخبگان ، صرف نظر از تفاوت های فرهنگی و ستیزه های خود ، همیشه می توانند بر سر نابودی فقرا میثاق ببندند. در حقیقت موجودیت آن ها به آن وابسته است .   

برگرفته از کانتر پانچ

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: