نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-10-27

نویدنو  05/08/1396 

 

مقام حزب کمونیست کوبا : رهبری حزب کمونیست چین کلید توسعه چین

برگردان : هاتف رحمانی

 

هاوانا ، 20 اکتبر ، شین هوا – یک مقام ارشد حزب کمونیست کوبا گفت ، حزب کمونیست چین به طور شایسته ای توسعه چین را هدایت و آینده ای " واقعا قابل تحسین" را برای اقتصاد آن ایجاد کرد .

خوزه رامون بالاگوئر ، رئیس روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا ، این سخنان را طی مصاحبه ای با شین هوا بیان کرد .

اوگفت :" حزب کمونیست چین با شایستگی توسعه چین را در چند دهه گذشته هدایت کرد ، کشور را اداره و دفاع ملی را با تقویت نیروهای مسلح محکم نمود." 

مقام حزب کمونیست کوبا  با بیان آن که " چشم انداز های اقتصاد چین به راستی قابل تحسین هستند "چین را بعنوان یکی از " فعال ترین و مهم ترین" اقتصاد های جهان توصیف کرد.

او گفت " چین برای غلبه کردن بر مشکلات جاری ناشی از بحران جهانی اقتصاد، ترمیم دایره های نفوذ ، و انرژی ، محیط زیست و نا امنی غذایی ،در راس سایر مشکلات مبارزه کرده است . چین با رهبری حزب کمونیست چین ، از این مبارزه ها پیروز بیرون آمده است ."

بالاگوئر همچنین چین را به خاطر نقش  و تاثیر بزرگتر آن در عرصه جهانی ستود.

او گفت " چین یک جهان چند قطبی را با همزیستی مسالمت آمیز بعنوان یک ستون بنیادی ، ونیز توسعه و همکاری یکسان در میان تمام کشور ها را ترویج می کند."

در عین حال او رهبری حزب کمونیست چین را به خاطر حفظ مسیر سوسیالیستی در توسعه چین مورد ستایش قرار داد . او گفت " ما اعتقاد داریم که سال های اخیر چین ادامه سوسیالیسم با ویژگی های چینی را تضمین کرده است ." و اضافه کرد " رهبری حزب کمونیست چین بر مبارزه علیه فساد در تمام سطح ها بعنوان چیزی ضروری برای پالایش بیشتر سوسیالیسم با ویژگی های چینی تمرکز نموده است ."

به نظر او ، اعتماد مردم چین به حزب کمونیست چین در سال های اخیر افزایش یافته است چون حزب کمونیست چین برای حل مشکلات اجتماعی و ترسیم سیاست های مهم عالی تلاش می کند.

بالاگوئر تاکید کرد که تجربه چین در ساختن سوسیالیسم نمونه ارزشمند مطالعه و تحلیل برای کشورهای درحال توسعه ای مانند کوبا بنا می کند ، که در حال به روز کردن الگو های اجتماعی و اقتصادی خود است.

بالاگوئر گفت " هر کشوری مطابق ویژگی های خود ومتن جغرافی سیاسی که در آن قرار دارد توسعه می یابد ."

او گفت کوبا ، که دارای شرایط همانند چین نیست ، بسیاری از تجربه های چین را تحلیل و برای همساز کردن آن ها با و اقعیت کوبا تلاش کرده است .  

7

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: