نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-09-22

نویدنو  30/06/1396 

 

 

 

راه حل وال استریت جورنال برای کره شمالی : گرسنگی تا مرگ

مایک ویتنی –برگردان : هاتف رحمانی

 

سردبیران وال استریت جورنال روی طرحی برای پایان دادن به بحران کره شمالی توافق کرده اند. آن ها را تامرگ گرسنگی دهید .

من مسخره نمی کنم . در نوشتاری تحت عنوان "گزینه هایی برای برکنار کردن کیم جونگ اون" هیئب تحریریه وال استریت جورنال پیشنهاد می کند که امریکا "از تمام ابزار های خود برای سرنگونی کیم جونگ اون" از جمله البته ، (قطع) واردات مواد غذایی حیاتی که زنان و کودکان را از روبرو شدن با مرگ درد ناک ناشی از گرسنگی حفظ می کند استفاده کند. این گزیده ای از نوشتاروال استریت جورنال است : 

" شمال به ویژه امسال در برابر فشار آسیب پذیر است چون خشکسالی شدید از آوریل تا ژوئن برداشت محصول اولیه را تا 30 درصد کاهش داد . اگر محصول اصلی نیز تحت تاثیر قرار گیرد ، پیونگ یانگ ممکن است به واردات بیشتر مواد غذایی در حالی که تحریم ها توانایی آن را برای کسب ارز خارجی محدود می کند نیازمند شود....

اگر چه رژیم از قحطی شدیدی در دهه 1990 نجات یافت ، اما امروز پی آمد های سیاسی خرمن شکست خورده می تواند سخت باشد ...ارتش زمانی مسیر شغل مطلوب بود ، اکنون سربازها به اندازه کافی حقوق دریافت نمی کنند و گرسته هستند. کره شمالی ها گرسنگی را آن چنان که دو دهه قبل پذیرفتند به سادگی نخواهند پذیرفت . 

جلوگیری از کمک های غذایی برای سر نگونی یک دولت می تواند معمولاغیر اخلاقی باشد ، اما کره شمالی یک مورد استثنایی است . کمک های گذشته اشتباه بودن خود را ثابت کرد چون یکی از شیطانی ترین رژیم ها را در تاریخ  ابدی ساخت. طبق گفته سازمان ملل حدود 40 درصد از جمعیت دچار سوء تغذیه اند ، در حالی که کیم به صرف مبالغ گزافی روی سلاح ادامه می دهد . پایان دادن هر چه سریع تر به (موجودیت) کشور کره شمالی انسانی ترین مسیر ممکن است ." 

( " گزینه ها برای برکناری کیم جونگ اون"، وال استریت جورنال )

" انسانی"؟ تحریریه وال استریت جورنال فکر می کند که محروم کردن مردم از غذای کافی برای زنده ماندن انسانی است؟

و ببینید چگونه صدای آن ها در باره این واقعیت که" 40 درصد از جمعیت ( از قبل) دچار سوء تغذیه هستند"  با نشاط است ، انگار که آن ها از قبل در نیمه راه هدف خود قرار دارند. آفرین به تحریم های آمریکا ، که حدود 6 دهه پس از جنگ هنوز بدبختی را برمردم بیگناه تحمیل می کند!

این بیماری است !

این افرادی که درمیان ما بزرگ می شوند ، در مدارس و دانشگاه های ما حضور دارند، در برخی محله های ما زندگی می کنند ، و به همان کلیسا می روند کیستند؟ این هیولا ها کجایی هستند؟

آن چه را که هارولد پینتر در سخنرانی پذیرش نوبل گفت یادم آمد :

" بر سر حساسیت اخلاقی ما چه آمده است ؟ آیا هر گز اخلاقی داشته ایم ؟ معنی این کلمه ها چیست ؟ آیا آن ها به عبارتی که این روز ها به ندرت به کار می رود – وجدان-  اشاره می کنند؟ وجدانی که نه تنها با رفتار خود ما بلکه با مسئولیت مشترک ما در رفتار با دیگران سرو کار دارد؟ آیا همه این مرده است؟"

ان چه قطعی است (وجدان) در وال استریت جورنال به طور قطعی مرده است . مرده مانند یک گل میخ .

و (معنی) گرسنگی دادن فرضی برای کسب موفقیت به هر قیمت چیست ؟ هدف نهایی چیست ؟

چرا تغییر رژیم ، البته ، آن چیزی که همیشه در باره آن گفته می شود، نصب  آلت دست مطیع تر برای تعقیب فرمان های واشنگتن نیست ؟

البته هست. اما چگونه فرض می شود که جواب می دهد؟ ، در نهایت ، محروم کردن مردم از غذا مانند دادن تفنگ و آموزش سرنگونی رژیم به ان ها نیست . آیا هست ؟

نه ، چنین نیست ، در حقیقت ، حتی کمترین شانسی وجود ندارد که طرح در کل کار خواهد کرد. به هیچ وجه . اما به تنبیه مردم کره برای رفتار دولت آن ها کمک خواهد کرد . این کار را خواهد کرد . و مصیبت های بیشتر، ناخرسندی و بدبختی بیشتری ایجاد خواهد کرد. این امر قطعی تر است .

تصور کنید اگر کفش در پای دیگر بود و کره شمالی قدرت قطع تامین غذای حیاتی برای مردم ابالات متحده را داشت . قطعا ، شباهت بعیدی است ، اما صرفا یک دقیقه در باره ان بیندیشید . واکنش شما چه می تواند باشد؟ آیا شما می توانید  همسایه ها و دوستان خود را برای درست کردن طرحی برای سرنگونی دولت گرد هم آورید ؟

فکر مسخره ای است ، ایا مسخره نیست ؟ تحریریه وال استریت جورنال آن را می داند. این ها فرهیخته اند ، انسان های باهوشی هستند که درک می کنند جهان چگونه کار می کند و کسانی هستند که ضربه سیاست های ویژه را می دانند. آن ها می دانند که گرسنگی دادن منجر به انقلاب ، تنها چیزی که قرار نیست رخ دهد نمی شود..

پس چرا از سیاستی که کار نمی کند پشتیبانی می کنند؟

پرسش خوبی است ، اما همان جایی است که ما باید در تحلیل ها به داخل منطقه ای خاکستری تغییر مسیر دهیم ، که عبارت از تلاش برای درک آن است که چرا برخی افراد تا این حد از نظر اخلاقی زیان آورهستند که ظاهرا از وارد شدن درد به دیگران لذت می برند . چرا چنین است ؟ چرا افراد بسیار بی رحمی  در جایگاه قدرت و اقتدار قراردارند؟

این یک راز است . 

سرچشمه : کانتر پانچ

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: