نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2017-09-11

نویدنو  20/06/1396 

 

 

 

بیانیه حزب کمونیست استرالیا

 در باره اعتصاب غذای رضا شهابی، فعال سندیکالیست ایرانی

برگردان : آمادور نویدی

حزب کمونیست استرالیا طرز برخورد با رضا شهابی، سندیکالیست زندانی شده در زندان  رجایی شهر ایران را که در حال حاضر در اعتصاب غذا بسر می‌برد، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوس‌رانی تهران و حومه است. او و دیگر اعضای سندیکا به دلیل ایجاد تشکلات مستقل از دولت و کارفرمایان و به منظور خدمت به اعضای خود تحت پی‌گرد قانونی قرار گرفته و زندانی شده اند. رضا شهابی و دیگر اعضای سندیکا بدین جهت از کار خود اخراج، زندانی و مورد شتم و ضرب قرار گرفته اند.

 

رضا شهابی  در سال ۲۰۱۰ دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد. او در حالی که محکومیت پنج ساله خود را تمام کرده است، دوباره به دادگاه فراخوانده شد و به یک‌سال دیگر زندان محکوم گردید. وی به علت آسیب های فیزیکی ناشی از رفتار خشونت آمیز در زندان، متحمل دو عمل جراحی در ناحیه گردن و کمر شده است. در حالی که پزشکانش دستور مرخصی درمانی به رضا شهابی داده بودند، اما نیروهای امنیتی و مقامات قضایی که اقدامات غیرقانونی را علیه وی برقرار ساخه اند، تمام دوران مرخصی درمانی او را غیبت از زندان در نظر گرفته اند که می بایست ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند.

رضا شهابی جهت اعتراض به این حکم غیرقانونی و ناعادلانه خود اعتصاب غذا کرده است! این سندیکالیست شجاع، که راننده اتوبوس و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه است، از تاریخ ۹ اوت ۲۰۱۷َ اعتصاب غذا کرده است.

حزب کمونیست استرالیا صدای خود را به لیست بسیاری دیگر در سراسر جهان اضافه می کند که خواهان آزادی فوری رضا شهابی از زندان و پایان دادن به اذیت و آزار سندیکالیست های ایران هستند.

 

باب بریتون

دبیر اول

حزب کمونیست استرالیا 

 

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: