نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-12-12

نویدنو  20/09/1393 

 

 

 

زمان آن رسیده که حماس پاسخگو باشد

شفقنا- الحیاه الجدیده نوشت: شاید خیلی ها در فلسطین با این نظر موافق نباشند اما باید تاریخ اخوان المسلمین در غزه و نمونه های درخشان مردانی را به یاد آورد که نقش مهمی را در روند جنبش ملی فلسطین داشتند. یکی از آنها یاسر عرفات بود که وقتی در قاهره تحصیل می کرد و عضو اخوان المسلمین بود نخستین انجمن دانشجویی را تاسیس کرد. یکی دیگر محمد یوسف النجار و دیگری خلیل الوزیر و کمال عدوان و صلاح خلف و ابوایاد بودند که از پیکره اخوان المسلمین خارج شده و یک مسیر تازه ای را در پیش گرفتند و نجات قضیه فلسطین اصلی ترین دغدغه شان شد. دکتر فتحی الشقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی یا شیخ احمد یاسین از رهبران معنوی حماس نیز در زمره این افراد هستند که هریک جایگاهی بلند در میان جنبش فلسطین دارند. مرحوم شیخ احمد یاسین کسی بود که خیلی بدش می آمد به او بگویند اسلام گراهای عرب یا خارجی چه می گویند یا نمی گویند یا چه می کنند یا نمی کنند و همین مساله جوهر ارتباط عجیب او با یاسر عرفات را رقم می زد. رابطه ای که مبتنی بر یک درک عمیق از ضرورت های فلسطین  بود و این افراد بدون زیاده گویی ها به آن وفادار ماندند و تا پای جان برایش مبارزه کردند.

آنچه نوشتن این مطلب را ضرورت بخشیده دو موضوع یا دو اتفاق است که نمی توان درباره آنها سکوت کرد :

اول: زیاده گویی هایی که در برخی محافل حماس جریان داشته و می گویند مهلت تشکیل دولت وفاق ملی گذشته و باید هرچه زودتر تشکیل شود. برخی از این افراد از یک موضع مقتدرانه سخن می گویند و به گونه ای طلبکارانه این موضوع را مطرح می کنند. حال آنکه اگر این ها نخواهند در زمره دولت وفاق ملی در آیند کجا می خواهند بروند یا چه مامن دیگری دارند؟ وقتی توفانی می وزد اگر این ها نخواهند به کوه فلسطین که دارای مشروعیت بین المللی است پناه برند به کجا می خواهند پناه ببرند؟ به جای این حرف ها باید مقدمات تشکیل یک دولت وفاق ملی را فراهم  کرد که  هنوز فراهم نیست.

دوم: بیانیه ای بود که اخیرا تحت عنوان «داعش» صادر شد و هیجده نفر از دانشجویان خلاق فلسطینی از اهالی غزه را تهدید کرد. افرادی که در بین شان نویسنده، نقاش، هنرمند، داستان نویس و غیره بوده و آنها را تهدید به کشتن کردند. این اتفاق تکان دهنده ایست که در بین ملت فلسطین یا ساختار جامعه فلسطینی تاکنون سابقه نداشته است. اتفاقی که با روح عدالت و نبوغ این ملت تناقض دارد. به چه جرمی باید این افراد تهدید شوند؟ این تهدید به اندازه کافی و به روشنی میزان عقب ماندگی و تاریک اندیشی گروه های تروریستی را آشکار می کند.

این حماس است که باید به وظیفه اش عمل کرده و مروجان چنین تهدیدهایی را معرفی و بازداشت کند. باید کسانی که دست به چنین تهدیدهایی می زنند در ملاء عام  رسوا شده و به مجازات برسند.  ما اطمینان داریم که  اعضای حماس چنین اعمالی را نمی پذیرند و کسانی که این کار را کرده اند یک مشت مزدور هستند که برای انجام چنین کارهایی از آنها استفاده می شود. یکی از این مزدوران صالح العاروری است که به ملت فلسطین خیانت کرد و بعد به ربودن سه جوان اسراییلی و کشتن آنها اعتراف کرد اما هزینه ای که ملت فلسطین بابت این اشتباه پرداخت بسیار سنگین بود. هزینه ای معادل 15 هزار شهید و مجروح و یک ویرانی کامل در غزه!  دهها هزار خانه در حالی که ساکنانش در بستر بودند منهدم شد و اسراییل مثل باران برسر این منطقه بمب و موشک ریخت و تر و خشک را با هم سوزاند. اکنون داریم به زمستان نزدیک می شویم و سرنوشت این آوارگان فاجعه دیگری است که باید به این ها اضافه کرد.

هر از چند گاهی می بینیم کسانی حرف هایی نسنجیده می زنند و تصویر مغشوشی را از ملت ما به جهانیان عرضه می دارند. مثل حرف هایی که درباره تحریم کشیدن قلیان برای زنان یا تحریم برخی فعالیت های اجتماعی مختلف برای آنان زده می شود حال آنکه ملت ما هزار سال است دارد این کارها را انجام می دهد. این ها بخش هایی از برنامه هایی است که در غزه ما شاهد آن هستیم.

تکرار این حرف که: «ما نمی دانیم»! کافی نیست. چند روز پیش بود که انفجارهای زنجیره ای خانه رهبران فتح در غزه را هدف قرار داد. قرار بود جشنی به مناسبت سالگرد شهید یاسر عرفات برگزار شود که این اتفاق آن را شهید کرد! حالا بیانیه ای به نام داعش صادر می شود که هیجده جوان فلسطینی را در غزه تهدید می کند. مسوول این کارها کیست؟ آنها چه کسانی هستند که جرات می کنند آبروی ملت ما را ببرند. پس دستگاه های اطلاعاتی حماس کجا هستند که با این اقدامات امنیتی مقابله کنند. چطور است که سازمان های اطلاعاتی حماس قادر به پیگرد این افراد نیستند و نمی توانند عاملان این انفجارها یا تهدیدها را دستگیر کنند؟

ما اطمینان داریم که ملت ما چنین اتفاقاتی را نمی پذیرد. امیدواریم شخصیت های اصلی حماس قبول نکنند که به این وسیله به آوازه تاریخی یک گروه آسیب برسد. ما منتظر کشف حقایق و روشن شدن این ها هستیم.

منبع : الحیاه الجدیده

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: