نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-10-25

نویدنو  04/08/1393 

 

 

 

اسید پاشی ومقام های حکومتی

در پی ماموریت به سه وزارتخانه صورت گرفت؛

دستور رییس جمهور برای تسریع در شناسایی عاملان اسیدپاشی

رییس جمهور پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسوول درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان، با ابراز تاسف شدید از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان و مردم شریف، متدین و غیور اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از این در دستورالعملی سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری را برای پیگیری مجدانه موضوع اسیدپاشی در اصفهان و شناسایی عامل یا عاملان و تامین امنیت شهروندان به عنوان مهمترین نیاز جامعه، مامور کرده بود.

رییس جمهور همچنین هیات وزیران را مامور کرد که در جلسه یکشنبه بررسی گزارش دستگاه‌های مسوول را در دستور کار خود قرار دهد.

 

دستور فوری رییس قوه‌ی قضاییه برای پیگیری حادثه اسیدپاشی

رییس قوه‌ی‌قضاییه ضمن دستور فوری برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مجرم یا مجرمان دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه که در حکمی به معاون اول قوه قضاییه این دستور را صادر کرده داد تاکید رده است«در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدّانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به رئیس قوه قضاییه گزارش کنند

اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل حکم رئیس قوه قضاییه را به شرح ذیل منتشر کرده است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه‌ای

معاون اول محترم قوه قضائیه

حادثه دلخراش اسید پاشی در اصفهان، موجب جریحه‌دار شدن قلوب همگان شده است. گرچه اینجانب از زمان وقوع حادثه،‌ مستمراً پیگیر تعقیب متّهم یا متّهمان بوده و در این خصوص، دستورات اکید به رئیس کل محترم دادگستری اصفهان داده‌ام، و حسب گزارش ایشان اقدامات وسیع و مهمّی برای دستگیری عامل یا عاملان، انجام پذیرفته است؛ ولکن با توجّه به شناعت این عمل غیر انسانی، لازم است حضرتعالی در اسرع وقت با حضور در استان و بررسی مجدّانه موضوع و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.

امید است هرچه زودتر مجرم یا مجرمین دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند. بدیهی است چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.

توفیق حضرتعالی را از خداوند منّان خواستارم .

رئیس قوه قضائیه

صادق آملی لاریجانی

وزیر دادگستری: پرونده اسید پاشی با جدیت در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی پورمحمدی عصر شنبه پس از ختم مراسم ترحیم آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت که تلاش مشترک در این زمینه به صورت جدی دنبال می شود و با انگیزه تمام آن را پیگیری می کنیم که امیدواریم به نتیجه برسیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران:

عده‌ای در جریان انتشار اخبار مربوط به اسیدپاشی‌ها تذکر گرفتند

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در موضوع انتشار برخی اخبار در زمینه اسیدپاشی‌ها، عده‌ای احضار شده و تذکر گرفتند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و  انقلاب تهران در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در موضوع زمین‌خواری، هر ماهه احکامی صادر می‌شود که در شرق و غرب تهران به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: هر چند دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، محیط زیست و جاهای دیگر باید نسبت به واگذاری زمین دقت بیشتری کرده تا بعداً ایجاد پرونده نکند.

وی افزود: در موضوع اخیر هم دیدید که یکسری از احکام صادر شده بود به قطعیت هم رسیده بود اما برخی‌ها از اجرای آن سر باز زده بودند که نتیجتاً با حضور به موقع خانم ابتکار این موضوع برطرف شد و این پرونده مجدد به جریان افتاد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ریاست قوه قضاییه عنوان کرده بودند که به شما تأکید کردم تا با کسانی که سخنان اشتباه درباره فساد می‌زنند برخورد کنید آیا این برخوردها در موضوع رسانه‌هایی که همیشه با جریانات غربی در موضوع اسیدپاشی اقدام به  انتشار مطالبی کردند ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: از سخنان رئیس قوه قضاییه یک سوء برداشتی شده بود مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه دستور دادند با کسانی که با فساد برخورد می‌کنند برخورد شود.

جعفری دولت‌آبادی گفت: در حالی که نظر رئیس قوه قضاییه برخورد با کسانی بود که القای ناامیدی کرده و اینگونه جلوه می‌دهند که کشور را فساد برداشته و کشور تبدیل شده به پناهگاهی برای مجرمان.

وی افزود: همه معتقد به برخورد با فساد هستند و ما هم این اصل را برای خود قائلیم که باید با فساد برخورد شود.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره رسانه‌هایی که در جریان اسیدپاشی القای جریانات غربی را کردند نیز گفت: همه برخوردهای ما لزوماً قضایی نیست.

وی افزود: در برخی از موارد عده‌ای احضار شده و به آنها تذکراتی هم داده شده و اگر در موردی هم مشاهده شود که رسانه‌ای لزوماً مرتکب جرم شده با آن برخورد خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده مربوط به رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: این پرونده در دادسرای تهران در حال بررسی است و اجازه بدهید به همین میزان بسنده کنیم ولی بدانید کارهای خوبی انجام شده و برخی از ابهاماتی که در گزارش هیأت تحقیق و تفحص وجود داشت نیازمند تحقیق بیشتری است.

دادستان عمومی و  انقلاب تهران درباره پرونده بورسیه‌ها و سخنانی که درباره این پرونده منتشر می‌شود نیز گفت: این موضوع را از دولت پیگیری کنید.

معاون استاندار اصفهان:

مردم به شایعات اسیدپاشی توجه نکنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در چند روز گذشته رسانه‌های خارجی موضوع اسیدپاشی در اصفهان را بسیار بزرگ جلوه داده‌اند و مردم نباید به خبرهای این رسانه‌ها توجه کنند.

رسول یاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان این‌که تنها همان چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده و موارد ذکر شده دیگر کاملاً شایعه است، اظهار کرد: مردم نباید به هیچ وجه در موضوع اسیدپاشی به رسانه‌های خارجی توجه کنند، چرا که این رسانه‌ها مسأله را بسیار بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

وی افزود: البته قبول دارم که باید به مردم اطلاع رسانی صحیح شود تا شهر را از جو التهاب خارج کرد. تاکنون در این خصوص چهار نفر متهم دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها هم‌چنان ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان درخصوص تجمع امروز مردم اصفهان در مقابل دادگستری استان، تصریح کرد: مردم باید اجازه دهند که تحقیقات از مسیر قانونی آن طی شود. حضور مردم و تجمع باعث التهاب بیشتر در جامعه خواهد شد و مشکلی را رفع نمی‌کند، بلکه تنها گرفتاری برای دیگران ایجاد می‌شود و در استان ترافیک به وجود می‌آید.

یاحی اضافه کرد: مردم به مسؤولان اعتماد کامل داشته باشند و اطمینان می‌دهم که موضوع اسیدپاشی در اصفهان آن‌قدر بزرگ نیست که آن را بزرگ جلوه داده‌اند. مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود.

گفتنی است، صبح امروز جمعی از مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند اما یاحی، معاون سیاسی امنیتی استاندار به ایسنا اعلام کرد: این تجمع مجوز قانونی ندارد.

دادستان اصفهان نیز با حضور در میان اعتراض کنندگان گفت: من نیز مانند شما فرزند دختر دارم و به شدت پیگیر این مسئله جدای از این‌که توسط چه شخص یا اشخاصی و با کدام عقیده انجام شده باشد، هستیم.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دو نفر از آشوبگران فضای مجازی حادثه اسید پاشی اصفهان دستگیر شدند

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان درگفتگویی ضمن هشداربه کسانی که در شبکه‌های مجازی قصد ایجاد تنش و آشوب برای مردم اصفهان را داشتند، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های به موقع پلیس فتا و نیرو‌های امنیتی استان اصفهان۲ نفر از افرادی که از هفته قبل تاکنون با انتشار اخبار در شبکه‌های مجازی قصد ایجاد تنش و تحریک در مورد حادثه اسید پاشی اصفهان را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده، اظهار داشت: این افراد كه با دروغ پراکنی و پخش شایعه دربین مردم موجب تشویش اذهان عمومی می‌شدند در یکی از استان‌های جنوبی کشور در اواخرهفته گذشته و در پایان مهر ماه دستگیر شدند.

سرهنگ حسین‌زاده، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم که خبر‌های موثق درباره دستگیری عامل اسید پاشی و یا هر گونه خبر دیگر درزمینه بحث‌های عمومی و امنیتی را تنها از کانال پلیس پیگیری نمایند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: علیرغم شایعه پراکنی‌هایی که در هفته گذشته توسط برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی در مورد تعطیلی روز شنبه اصفهان منتشر شده بود، مردم اصفهان در همه قشر‌ها و طبقات صنفی امروز بر سر محل کاری‌های خود حاضر شده و بانوان نیز طبق روال قبل در دانشگاه‌ها و محل‌های کار خود حضور پیدا کردند.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: