نویدنو:30/10/1391  

 

نویدنو30/10/1391 

 

 

 

ادعاهای ”ولی فقیه“ و تجربه فاجعه بار ”مهندسی انتخابات“ در میهن ما!

 

با نزدیک تر شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری 1392، و ادامه و تشدید دشواری های حکومت جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون، سران رژیم کارزار گسترده تیلیغاتی ای را برای آماده کردن افکار عمومی برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی و ”مهندسی شده“ آغاز کردند.
”ولی فقیه“ رژیم در سخنانی سراسر دروغ در زمینه برگزاری ”انتخابات“ در میهن ما در سال های اخیر، از جمله گفت: ”معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند...“ وی در ادامه افزود: ”در کدام کشور درباره صلاحیت‌ها، ملاحظات لازم اعمال نمی‌شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟“
در پی این سخنان ”ولی فقیه“ رژیم، که به روشنی از نگرانی سران ارتجاع در زمینه تکرار تجربه ”انتخابات مجلس شورای اسلامی“ و شرکت بسیار محدود مردم در آن حکایت می کند، کارزار گسترده تبلیغاتی در حمایت از سخنان ”رهبر“ آغاز شد که در عین حال نشانگر برنامه های ارتجاع برای انتخابات پیش روست.
احمد جنتی، سخنگوی ”شورای نگهبان“، در ”نماز جمعه تهران“، با بیان این‌که ”انتخابات آزاد کلید واژه و رمز شورش شده است همان طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد“ گفت: ”کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند و در خارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل همان را می‌گویند...“
برخلاف ادعاهای دروغین ”ولی فقیه“ و مزدوران او، حداقل در چهار انتخاباتی که در طی دهه اخیر میهن ما شاهد آن بوده است، یا حقوق مردم و آرای میلیون ها رای دهنده با خشونت و دخالت نیروهای سرکوبگر لگدمال شده است و یا نمایشی به نام ”انتخابات“ برگزار شده که در آن تنها کارگزاران و مزدوران ارتجاع اجازه شرکت داشته اند.
کودتای انتخاباتی سال 1388، که در آن بر اساس شواهد بسیار و حتی اعتراف شماری از وابستگان حکومت، رای میلیون ها ایرانی برای روی کار آوردن احمدی نژاد، به عنوان گمارده ولی فقیه، پایمال شد، از جمله شواهد زنده در رد ادعاهای درغین علی خامنه ای است. تجربه ”انتخابات“ ریاست جمهوری سال 1388، و پیش از آن تجربه ”انتخابات“ سال 1384، نشان داد که حتی اگر سران رژیم زیر فشار توده های مردم اجازه دهند تا نمایندگان دگراندیش و وابسته به جنبش اصلاحات در روند ”انتخابات“ شرکت نمایند، ولی حاضر نیستند اجازه دهند تا رای مردم تعیین کننده نتیجه انتخابات باشد. مهدی کروبی، که در ”حصر خانگی“ به سر می برد، در پی هر دو انتخابات سال های 84 و 88 شواهد جالبی از دخالت های علی خامنه ای و پسرش مجتبی، در هماهنگی با نیروهای سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات، برای تغییر نتیجه انتخابات و روی کار آوردن شخصی همچون احمدی نژاد ارائه کرد که پرده از چگونگی برگزاری ”انتخابات آزاد“ در جمهوری اسلامی و ”نظام نمونه“ جهان بر می دارد. از نابودی صدها صندوق واقعی رای و جانشین کردن آنها با صندوق های رای های تقلبی تدارک دیده شده در مراکز سپاه، تا باطل کردن صندوق رای مردم توسط شورای نگهبان و همچنین شمارش تقلبی رای در شماری از حوزه های رای گیری به شکلی که شمار رای دهندگان از شمار واجدین شرایط بیشتر گزارش شد و همچنین ”خرید رای“ از جمله برنامه هایی است که دستگاه های زیر نظر ولایت برای ”تأمین سلامت انتخابات“ به مرحله اجرا درآوردند.
تجربه دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشان داد که بدون تغییرات جدی در شیوه برگزاری انتخابات و بدون کوتاه کردن دست ”شورای نگهبان“ ارتجاع و همچنین جلوگیری از دخالت نیروهای سپاه و اطلاعاتی در روند انتخابات نمی توان هیچگونه خوشبینی درباره روند انتخاباتی که سران ارتجاع تدارک آن را می بینند داشت. در این عرصه سخنان علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، بسیار گویا و افشاگرانه است. سعیدی، در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سه شنبه 19 دی ماه، ضمن اشاره به کودتای انتخاباتی رژِیم در سال 88 و سرکوب جنبش اعتراضی مردم در جریان آن و حمله شدید به جریان اصلاح طلبی در ایران از جمله گفت: ” اختلافاتی که وجود دارد، اختلافاتی ریشه‌ای و در اصل ولایت فقیه و اختیارات آن و جامعیت دین و حکومت دینی است. آنها دین را حداقلی می‌دانند و ولی فقیه را تنها در حد یک مقام تشریفاتی می‌پذیرند. ما اختیارات ولی را معادل اختیارات رسول‌الله و امام معصوم می‌دانیم و این همان سخن امام است. آقایان می‌خواهند بدون پرداخت هزینه و اصلاح گذشته بگویند انا شریک، ولی این نمی‌شود...“
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ”ادعای دخالت سپاه در انتخابات از آن حرف‌هایی است که سند ندارد“، تصریح کرد:”من نمی‌خواهم برخی را که اشتباهاتی مرتکب شده‌اند تبرئه کنم، اما این به معنای دخالت سپاه در انتخابات نیست. سپاه فراتر از احزاب و سازمان‌هاست و خود را برای حزب یا فرد خاصی هزینه نمی‌کند. سپاه معیارها را مطرح می‌کند و از اصولگرایی به عنوان یک تفکر و اندیشه و بازگشت به اسلام ناب و نه به عنوان حزب دفاع می‌کند.“
سعیدی با بیان اینکه ”سپاه هرگز بصورت مصداقی در انتخابات وارد نمی‌شود“، تاکید کرد:”سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست بلکه وظیفه ذاتی ما »مهندسی معقول و منطقی انتخابات« است.
از مجموعه این سخنان می توان به روشنی هدف رژیم و سران ارتجاع را دریافت. هدف، برگزاری یک ”انتخابات“ فرمایشی البته با کمک حضور مردم در صحنه است تا بتوان این نمایش را به عنوان رای اعتماد مردم به ”نظام“ تبلیغ کرد و کار تعیین جانشین برای دولت احمدی نژاد را با کمترین هزینه و درد سری به انجام رساند. رژیم در عین حال برنامه دیگری را نیز دنبال می کند که هدف آنرا باید به میدان کشیدن بخش هایی از نیروهای ”اصلاح طلب“ برای مقبولیت بخشیدن به روند انتخابات دانست.
ما در شماره‌های گذشته ”نامه مردم“ و با توجه به برخی اظهار نظرهای کسانی که خود را وابسته به جنبش اصلاح طلبی می دانند، به نیروهای اصلاح طلب و معتقد به آزادی هشدار دادیم که نباید وارد بازی سران رژیم برای تنزل سطح مطالبات جنبش مردمی شد. بر همین اساس شرکت در خیمه شب بازی ”انتخاباتی“ که ناظرش احمد جنتی است و ”سلامتش“ را سپاه پاسداران و کسانی همچون سعیدی تأمین می کنند حاصل مثبتی برای جنبش مردمی به همراه نخواند داشت.
بیانیه 219 تن از برگماردگان خامنه ای که کرسی های نمایندگان مردم در مجلس را اشغال کرده اند، در این زمینه قابل تأمل است. در این بیانیه که یکشنبه
۲۴ دی (۱۳ ژانویه) در صحن علنی مجلس خوانده شد، آمده است: ”به تمام چهره ها و بلندگوهای داخلی که از لزوم انتخابات آزاد دم می‌زنند هشدار می دهیم که از عاقبت دیگر فتنه گران عبرت بگیرند که ملت شهید داده ایران اسلامی با هیچ احدی عقد اخوت نبسته و همچنین به تمام احزاب، گروه ها و جریانات و شخصیت ها و خواص یادآور می شویم که در برابر این فتنه ها سکوت نکنند و از هم اکنون با حضور به هنگام و محکوم کردن خط فتنه جدید اجازه تجدید حیات را به فتنه گران ندهند.“ نگرانی خامنه ای و مزدوران او همانطور که در این بیانیه نیز به آن اشاره شده است، از”خط فتنه جدید“ و ”تجدید حیات“ جنبش اعتراضی و به چالش کشیدن برنامه های رژیم است. وضعیت بحرانی رژیم، ورشکستگی اقتصادی که نتیجه اش تشدید فشارها بر گرده میلیون‌ها ایرانی است در کنار تحریم های بین المللی، و همچنین ادامه درگیری ها و بی ثباتی سیاسی رژیم از جمله زمینه های اساسی نگرانی خامنه ای و دیگر سران ارتجاع از انتخابات پیش رو و برنامه ریزی برای ”مهندسی“ کردن روند برگزاری و نتیجه آن است. بدیهی است که حوادث ماه های آینده و سطح فعالیت و جنب و جوش نیروهای مردمی و تلاش های مشترک همه آزادی خواهان میهن ما می تواند تأثیر مهمی در مقابله با برنامه های رژیم برای برگزاری یک ”انتخابات“ فرمایشی به همراه داشته باشد.
راهکار عملی برای کسانی که نگران آینده میهن و ادامه شیوه مخرب حکومت مداری کنونی اند، همان بازسازی و سازمان دهی نیروهای اجتماعی و مخالفت و مقاومت مشترک با برنامه های رژیم استبدادی حاکم است. برخلاف همه ادعاهای سران استبداد، درباره قدرقدرتی رژیم، تجربه تاریخی به ما می آموزد که جنبش مردمی در صورت سازمان یافتگی و عمل مشترک می تواند حکومت استبدای کنونی را به چالش جدی کشانده و راهگشای تحولات جدی در میهن ما باشد.

به نقل از نامه مردم، شماره 912، 25 دی ماه 1391

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter