نویدنو:25/10/1391  

 

نویدنو25/10/1391 

 

 

کارگاه نظری مشترک حزب های کمونیست ویتنام وکوبا

برگردان : مهرگان

یک هیئت نمایندگی از حزب کمونیست کوبا به رهبری خوزه رامون بالاگوکابررا، دبیر کمیته مرکزی و رئیس شعبه روابط خارجی حزب ، از روز پنجم تا ششم نوامبر سال 2012از ویتنام دیدار کرد .آن ها با هیئتی از حزب کمونیست ویتنام تحت هدایت نگوین تای کیم نگان ، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست ومعاون مجلس ملی ویتنام ، اولین کارگاه نظری مشترک ویتنام – کوبا را برگزار کردند.

موضوع کارگاه " حزب کمونیست روند نوسازی را در ویتنام هدایت ومدل توسعه اجتماعی – اقتصادی کوبا را روز آمد می کند: موضوع های نظری و عملی " تعیین شده بود . 

 دو هیئت نمایندگی اتفاق نظر داشتند که نوسازی در ویتنام و روز آمد کردن مدل توسعه اجتماعی – اقتصادی کوبا، نه راه حلی موقتی بلکه سیاست های راهبردی دراز مدت درخور با شرایط ویژه هرکشور است که هدف آن رهایی نیروهای مولد، توسعه اقتصاد اجتماعی، وبالا بردن ارزش های سوسیالیستی در دوره جدید است .

تمرکز شرکت کنندگان در کارگاه بر تحلیل نقش ،محتوا، وروش رهبری حزب در روند نوسازی ویتنام و به روز کردن مدل توسعه اجتماعی – اقتصادی کوبا ، از جمله بر رهبری حزبی دولت ، رهبری حزب در کار توده ای ، تقویت دموکراسی در داخل حزب ، و ساختن حزبی قوی تر وشفاف تر بود .

دو طرف موقعیت یک دیگر را ، با تکیه بر تجربه ها ی خود درنوسازی اندیشه ها وسیاست ها و اقدام های عملی ، وروشن کردن مشکل ها و چالش ها ی پیش روی مسیر توسعه ملی هر کشور تحلیل کردند. نمایندگان بر نیازهای اصولی حفاظت استوار و کاربرد خلاق و توسعه نظریه مارکسیست – لنینیست در رابطه با شرایط ویژه هر کشور ، و آن کوشش هایی که باید برای نوسازی و بهبود قدرت رهبری هر حزب ، تحکیم ماهیت انقلابی آن ، ارتقا رابطه نزدیک بین حزب ومردم ، و بالابردن همبستگی ، مشارکت ، و تبادل تجربه بین دو حزب  به سود مردم و ساختن سوسیالیسم در ویتنام وکوبا اتفاق نظر داشتند. 

روند نوسازی ویتنام و روز آمد کردن مدل توسعه اجتماعی – اقتصادی در کوبا نوع آوری های عمده ای از سوی حزب کمونیست برای یافتن مسیر جدیدی از دوران گذار به ساختمان سوسیالیسم هستند. وضعیت جدید نیازمند یافتن راه حل های نظری وعملی برای مشکل هایی است که ، به ویژه در وضعیت جاری جهان ، بی سابقه هستند . حزب های هدایت کننده ویتنام وکوبا ، که در هدف ساختن سوسیالیسم اشتراک دارند ، تبادل افکار و تجربه ها را برای کمک به موفقیت یک دیگر در این گذار حیاتی می دانند .  

نگوین تای کیم نگان و خوزه رامون بالاگو کابررا با ستایش از این اولین کارگاه نظری مشترک ، تاکید کردند که این کارگاه نه تنها مفید بلکه برای نظریه پرداز ها و محققین هر دو حزب برای تبادل نظر در مسئله های نظری ساختمان سوسیالیسم و گفتگو در باره مشکل های ویژه برخاسته از موقعیت هر کشور ضروری بود . 

پشتیبانی ازپی آمد های این کارگاه به بهبود دائم سوسیالیسم در هردو کشور یاری خواهد کرد و رابطه عالی بین دو کشور و حزب های آن ها را عمیق تر خواهد نمود.

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter