نویدنو:21/10/1391  

 

نویدنو21/10/1391 

 

 

صفحه آقای عمویی در ویکی پدیا وموضع ما

نویدنو

اخیرا صفحه ای در ویکی پدیا فارسی برای آقای محمد علی عمویی ایجاد شده است . تاریخ آخرین به روز رسانی صفحه  هشتم ژانویه 2013 است . در این صفحه با استنادی جعلی به کتابی از حزب توده ایران نسبت های ناروایی به آقای عمویی نسبت داده شده است . کتابی که در صفحه ویکی پدیا از آن به عنوان ماخذ نسبت ناروا به آقای عمویی  نامبرده شده وتاریخ انتشار آن را سال 1368  از انتشارات حزب توده ایران ذکر کرده است ، کتابی است که در سال 1352 ، ودر رابطه با کار در شرایط مخفی نوشته شده است وهیچ ربطی هم به موضوع عنوان شده در صفحه ندارد.

در همین رابطه در راه توده به ظاهر طی پرسش وپاسخی نوشته است :

" الف - راهی

با درود ! وقتی نام رفیق محمد علی عمویی را درگوگل سرچ می کنیم مطالبی در ویکیپدیا در باره ی ایشان می خوانیم که با کمال تاسف موهن و مضحک است . اگر رفقا در باره ی نحوه ی ویرایش مطالب ویکیپدیا اطلاعاتی دارند شایسته است که متن مذکور را ویرایش و اصلاح نمایند . ضمنا " آیا واقعا فن مبارزه با پلیس سیاسی در شرایط ترور و اختناق" نام کتابی از انتشارات حزب توده ایران است که مورد استناد ویکیپدیاست ؟

راه توده- در مورد رفیق عموئی در گوگل جستجو خواهیم کرد. فکرمی کنم از "شاه" کارهای به ظاهر دوستان حزب و در حقیقت رخنه کردگان در حزب اخیرا به گوگل راه یافته باشد. "چون دوست، دشمن است، شکایت کجا برم؟"

کتابی که نام برده اید، نام جزوه ایست که 40 سال پیش و در ارتباط با پلیس و سازمان امنیت رژیم شاه توسط حزب تدوین شده و منتشر شد و مربوط به آن دوران و آن شرایط است و نه امروز و شرایط تکنولوژیکی امروزی. بنابراین، آن نوشته را صرفا یک اطلاعات به تاریخ پیوسته قلمداد کنید، مگر این که نکاتی از آن جزوه را همچنان راهگشا بدانید که چنین نکاتی هم در آن یافت می شود.

راه توده  389     4 دی ماه 1391

خود این پاسخ مشکوک وقابل پرسش است چگونه وقتی مطلبی را که نخوانده اند به "شاه کارهای به ظاهر دوستان حزب " منسوب می کنند؟

نویدنو این اقدام را اقدامی رذیلانه از سوی نهادهای امنیتی در راستای تطهیر راه توده قلم داد و محکوم نموده واز مسئولین ویکی پدیای فارسی می خواهد نسبت به اصلاح آن بر اساس مستندات واقعی اقدام نمایند .   

            

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter