برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-21

نویدنو30/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما می‌دانیم که مردم پاسخ درخورِ سیاست‌های ریاضتی را خواهند داد و سفره‌ی خود را از دست غارتگران بیرون خواهند کشید و هراسی هم از برچسب‌های همدستی با “بیگانه و دشمن” و… نخواهند داشت زیرا طی همه‌ی این سال‌ها از نزدیک دیده‌اند که این حربه‌ی همیشگی حکومت در برابر هر گونه فعالیتِ حق‌خواهانه بوده‌ است.

 

 

 اتحاد بازنشستگان: هجوم به سفره‌ مردم و بازداشت‌ها حاصل یک سیاست برنامه‌ریزی شده است

  • اخبار روز

اتحاد بازنشستگان با انتشار بیانیه ای در مورد حوادث روزهای اخیر و بازداشت معالان صنفی معلمان و کارگران گفته است که این هجوم به سفره‌ی مردم و این بازداشت‌ها بی‌شک حاصل یک سیاست متمرکز و برنامه‌ریزی شده است و ضروری‌ست که جامعه هشیارانه با آن برخورد کند. ما می‌دانیم که مردم پاسخ درخورِ سیاست‌های ریاضتی را خواهند داد و سفره‌ی خود را از دست غارتگران بیرون خواهند کشید.

متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است:

با اوج‌گیری تجمعات اعتراضی معلمان، حاکمیت مصمم شد که خیابان این عرصه‌ی همگانی برای حضور مردم معترض را ببندد. نخست با بازداشت اعضای شورای هماهنگی و کانون صنفی معلمان آغاز کرد و سپس به تعقیب و آزار فعالین کارگری پرداخت و آنها را روانه‌ی زندان نمود. به این هم اکتفا نکرد و هجوم به فعالین مدنی را ادامه داد. بر هیچ کس پوشیده نیست که این اعمال شرورانه اتفاقی نیست چرا که همزمان بود با گرانی فوق تصور و محروم کردن جمع بزرگی از زحمتکشان از قوت لایموت خود. در واقع امنیتی‌ها از پیش طرح و برنامه‌ ریخته بودند تا همزمان با غارت سفره‌ی مردم، صدای آنان و همراهان همیشگی طبقات فرودست را با هر وسیله‌ی ممکن اعم از بازداشت و تعقیب و پرونده‌سازی‌های مذبوحانه و … قطع کنند. امنیتی‌ها! در ادامه‌ی این هجمه و برای تکمیل همان سناریوها، انتشار گزارش‌های ساختگی از طریق صدا و سیما را آغاز کردند که البته همچون همیشه نخ‌نما و سوخته بود.

 تمامی این فعالان تاکنون صدمات زیادی را متحمل شده‌اند و از جمله؛ رضا شهابی‌ است که پس از تحمل شش سال زندان و دو عمل جراحی سخت، اکنون با بدترین شرایط جسمی دوباره دستگیر و زندانی شده و در حالی که فشار خون بالا و دیابت هم مزید بر بیماری‌های قبلی شده است در وضعیت بسیار ناگواری بسر می‌برد.این هجوم به سفره‌ی مردم و این بازداشت‌ها بی‌شک حاصل یک سیاست متمرکز و برنامه‌ریزی شده است و ضروری‌ست که جامعه هشیارانه با آن برخورد کند.

اتحاد بازنشستگان این اعمال پلیسی را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی تمام فعالان صنفی، سیاسی، مدنی، محیط‌زیستی دربند است. اگر ایجاد ارعاب و وحشت پاسخگو بود اکنون نباید از هیچ جنبنده‌ای در این کشور صدایی برمی‌خاست زیرا حکومت اگر در هر عرصه‌ای ناکارآمد بوده است در سرکوب و بگیر و ببند به هیچ‌وجه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

ما می‌دانیم که مردم پاسخ درخورِ سیاست‌های ریاضتی را خواهند داد و سفره‌ی خود را از دست غارتگران بیرون خواهند کشید و هراسی هم از برچسب‌های همدستی با “بیگانه و دشمن” و… نخواهند داشت زیرا طی همه‌ی این سال‌ها از نزدیک دیده‌اند که این حربه‌ی همیشگی حکومت در برابر هر گونه فعالیتِ حق‌خواهانه بوده‌ است.

برادران و خواهران و فرزندان ما را آزاد کنید!

۱۴۰۱/۲/۲۸

اتحاد بازنشستگان

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست