برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-21

نویدنو30/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ از دولت ایران می‌خواهد که تمام اقدامات لازم را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه کارگران، اعضای سندیکاهای مستقل و فعالان حقوق بشر از زندان انجام دهد و سرکوب کارگران و اتحادیه‌های کارگری را متوقف کند و به آزادی تشکل و حقوق اتحادیه های کارگری طبق کنوانسیون های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار احترام بگذارد.

 

 

اعتراض کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ به دستگیری فعالان سندیکایی کارگری و معلمان در ایران

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ (ال او- نروژ)، به نمایندگی از بیش از ۹۷۰ هزار کارگران در نروژ با ارسال نامه ای به سید علی خامنه ای به دستگیری فعالان سندیکایی کارگران و معلمان ایران اعتراض کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی فعالان کارگری زندانی، معلمان و فعالین جامعه مدنی شده است. در خاتمه این نامه تاکید شده است که ما مصمم به حمایت کامل سیاسی و روحی از کارگران ایران هستیم، و از خواسته های مشروع آنها برای آزادی تشکل و دستیابی به حقوقشان بدون ترس از دستگیری یا آزار و اذیت حمایت می کنیم.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است:

آیت الله سید علی حسینی خامنه ای،
رهبر جمهوری اسلامی ایران

اسلو، ۱۸ مه ۲۰۲۲

موضوع: دستگیری فعالان سندیکایی کارگری و معلمان در ایران

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ (ال او- نروژ)، به نمایندگی از بیش از ۹۷۰ هزار کارگران در نروژ در اعتراض به نقض حقوق اتحادیه های کارگری و کارگران در کشور شما این نامه را می نویسند.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ همچنین به شدت نگران اخباری است که نشان می دهد چندین نفر از کارگران و فعالین جنبش مستقل کارگری در ایران به دلیل شرکت در فعالیت مشروع و قانونی سندیکایی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و یا بازداشت شده اند.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ نسبت به واکنش اخیر دولت ایران به فعالیتهای بر حق اتحادیه‌های مستقل کارگری، کارگران و فعالان حقوق بشر ایرانی ابراز نگرانی می‌کند. کارگران و اتحادیه های آنها، و نیز فعالان مدافع حقوق بشر، در مورد دستمزدهای کم و پرداخت نشده، افزایش هزینه ها در شرایط وخیم وضعیت اقتصادی در سطح کشور، و عدم آزادی تشکل، بیان، تجمع، اعتراض و اعتصاب که در مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار و سایر کنوانسیون های بین المللی به ثبت رسیده است، اعتراض کرده اند.
در روزهای اخیر بار دیگر شاهد موجی از بازداشت فعالان کارگری، معلمان، مدافعان حقوق شهروندی و هنرمندان بودیم. ما به شدت نگران وخیم تر شدن مداوم حقوق بنیادی کارگری و انسانی در جمهوری اسلامی ایران هستیم. این سرکوبها به ویژه منجر به مرگ یا زندانی شدن چندین فعال صنفی و اتحادیه ای در ایران شده است.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری نروژ از دولت ایران می‌خواهد که تمام اقدامات لازم را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه کارگران، اعضای سندیکاهای مستقل و فعالان حقوق بشر از زندان انجام دهد و سرکوب کارگران و اتحادیه‌های کارگری را متوقف کند و به آزادی تشکل و حقوق اتحادیه های کارگری طبق کنوانسیون های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار احترام بگذارد.

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی فعالان کارگری زندانی، معلمان و فعالین جامعه مدنی است که در روزهای اخیر دستگیر شده اند، از جمله رضا شهابی، آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری نژاد، کیوان مهتدی و همچنین معلمان بازداشتی اول ماه مه از جمله رسول بداقی. جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی، محمد حبیبی، محسن عمرانی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، محمود ملاکی، رضا امانی فر، اصغر حاجب و هادی صادق زاده.

ما مصمم به حمایت کامل سیاسی و روحی از کارگران ایران هستیم، و از خواسته های مشروع آنها برای آزادی تشکل و دستیابی به حقوقشان بدون ترس از دستگیری یا آزار و اذیت حمایت می کنیم.

ارادتمند،
پگی هسن فولسویک
پرزیدنت، کنفدراسیون های اتحادیه های کارگری نروژ
رونوشت به:
رئیس جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم رئیسی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو
وزارت امور خارجه نروژ
سفارت نروژ در تهران
کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (ITU)

نقل از اخبار روز

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست