برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-13

نویدنو23/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • شیرین روزنامه‌نگاری کارکشته و حساس درشبکه الجزیره بود، زمانی که او و روزنامه‌نگاران دیگر از سوی تک تیراندازان اسرائیلی، با وجود آشکاربودن هویتشان به عنوان خبرنگارهدف تیراندازی قرار گرفتند درحال پوشش حمله خشونت بار نیروهای اسرائیلی به اردوی مهاجرین جنین بود. شیرین که کلاه به سر و جلیقه ضد گلوله به تن داشت، با شلیک به صورتش کشته شد. همکار او علی ال سمودی نیز هدف قرارگرفت و زخمی شد اما حال او رو به بهبود است.

 

 

اسرائیل بایدبه حملات مرگبارخود علیه روزنامه‌نگاران و مردم فلسطین پایان دهد

نویدنو

 

روز چهارشنبه 11 ماه می 2022 شیرین ابو آکله 51ساله خبرنگار الجزیره زمانی که حمله نیروهای اسرائیلی به اردوی مهاجران در ساحل غربی اشغال شده را پوشش خبری می‌داد توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی کشته شد. با وجود آن که او جلیقه خبرنگاری به تن داشت که هویت خبرنگاری اورا مشخص می‌کرد به صورت او شلیک شد. علی السمودی، روزنامه‌نگار دیگر فلسطینی و همکار آکله نیز در طی تیراندازی زخمی شد.  تیر به پشت او شلیک شد و در بیمارستانی که خود او دور ازخطر بودن آن‌جا را گزارش کرده بود بستری شد.

درپاسخ به نقض شدید حقوق بشر و نقض آزادی رسانه، گروهی از کارکنان رسانه‌های مترقی از سراسر جهان بیانیه زیر را منتشر کردند.

ما، گروهی از ناشران مترقی اخبار از سراسر جهان، قتل بی‌رحمانه همکارخود شیرین ابواکله به دست نیروهای اشغال اسرائیلی را محکوم می‌کنیم.

شیرین روزنامه‌نگاری کارکشته و حساس درشبکه الجزیره بود، زمانی که او و روزنامه‌نگاران دیگر از سوی تک تیراندازان اسرائیلی، با وجود آشکاربودن هویتشان به عنوان خبرنگارهدف تیراندازی قرار گرفتند درحال پوشش حمله خشونت بار نیروهای اسرائیلی به اردوی مهاجرین جنین بود. شیرین که کلاه به سر و جلیقه ضد گلوله به تن داشت، با شلیک به صورتش کشته شد. همکار او علی ال سمودی نیز هدف قرارگرفت و زخمی شد اما حال او رو به بهبود است.

بیانیه‌های منتشره از سوی مقامات اسرائیلی و رسانه‌های جریان اصلی که برای تغییربارمسئولیت مرگ اوازروی دوش نیروهای اسرائیلی تلاش می‌کنند غیرمسئولانه هستند. به علاوه، مرگ او غیرمتعارف یا تصادفی نیست. در طی چند سال گذشته، روزنامه نگاران فلسطینی بارها هدف دولت اسرائیل قرارگرفته، از آزارقضایی و خشونت به دست نیروهای اسرائیلی رنج برده‌اند. ما یاسر موتاجا، ویدیوگرافر فلسطینی و روزنامه نگارعکاس را نیز به یاد می‌آوریم که در 7 آوریل 2018 ، زمانی که درحال پوشش خبری راهپیمایی عظیم بازگشت در نواره غزه بود کشته شد.

ما در کنار مردم فلسطین که به مقاومت در برابررژیم آپارتاید خشونت بار اسرائیلی ادامه می‌دهند، و درکنارروزنامه نگاران شجاعی که جان خود را در خط بیان داستان‌هایشان می‌گذارند می‌ایستیم.

امضا کنندگان:

Palestine Chronicle

Ajans Près Popilè Ayisyèn (Haiti)

Agencia Latinoamericana de Información – ALAI

Al-Mayadeen (Lebanon)

ARG Medios (Argentina)

Barricada TV (Argentina)

Brasil de Fato (Brazil)

Breakthrough News (United States)

Capire

Cartago TV (Argentina)

Colombia Informa (Colombia)

Dialogos do Sul (Brazil)

El Ciudadano (Chile)

The Insight Newspaper (Ghana)

Jornalistas Livres (Brazil)

Kawsachun News (Bolivia)

Liberation News (United States)

Madaar

Multipolarista

Nativa (Bolivia)

NewsClick (India)

New Frame (South Africa)

Pan African Television (Ghana)

Peoples Dispatch

Pressenza International Press Agency

Radyo Rezistans (Haiti)

Reporteros de Investigación (Honduras)

Resumen Latinoamericano (Argentina)

Shadowproof (United States)
TeleSUR TV

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست