برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-07

نویدنو17/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بیون کرونات مدیر ارشد مالی شرکت اسلحه‌سازی “هکلر اند کخ” گفتە کە بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 تقاضای کشورهای شرق ناتو برای خرید اسلحه افزایش یافت، اما با حمله روسیه به اوکراین این تقاضاها افزایش یافتە است.

 

 

جنگ اوکراین جیب شرکت های اسلحه سازی آلمان را پر می کند

  • اخبار روز

با توجه به حمله روسیه به خاک اوکراین و بحران ایجاد شدە در اروپا، شرکت اسلحه‌سازی “راین‌متال” انتظار دارد کە در سال جاری با رشد درآمد  قابل توجهی مواجه شود. در مقابل شرکت اسلحه‌سازی “هکلر اند کخ” می‌گوید کە از ابتدای سال جاری سود بیشتری به جیب زده است.

به گزارش دویچه وله، “راین‌متال” کە تجهیزات نظامی و دفاعی از جمله خودرو و تانک‌ تولید می‌کند، امیدوار است کە در سال جاری فروش بیشتری را داشتە باشد. این شرکت در سه ماهه اول سال ٢٠٢٢، با ٣ میلیون یورو سود خالص بیشتر نسبت بە مدت زمان مشابه سال گذشتە، در کل ۶۱ میلیون یورو سود کسب کردە است.

این در حالی است کە “راین‌متال” از پر شدن لیست سفارش‌های خود خبر می‌دهد. برای مثال سفارش تجهیزات و مهمات مربوط به توپخانه پنج برابر بیشتر و به سقف ١.١ میلیارد یورو رسیده است. گفتە می‌شود کە بخش بزرگ این سفارش، به ارزش صدها میلیون یورو متعلق به مجارستان است.

آرمین پاپرگر، مدیر عامل “راین‌متال” گفتە کە انتظار دارد فروش این شرکت در امسال ۱۵ تا ٢٠ درصد افزایش یابد.

البته او اشارە کردە کە پیش‌نیاز تحقق این مسئله، اختصاص بستە ١٠٠ میلیارد یورویی دولت آلمان برای برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تسلیحاتی ارتش است. چیزی کە بنا بر مصوبه مجلس سراسری در ردیف بودجه سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

با این حال شرکت رقیب “راین‌متال”، یعنی “هکلر اند کخ” در سه ماهه نخست سال ٢٠٢٢ سود بیشتری کسب کردە است. این شرکت با بە دست آوردن ٢٢ درصد سود بیشتر نسبت بە مدت زمان مشابه سال گذشتە، در کل ٧٧.۵ میلیون یورو سود خالص داشتە است.

بیون کرونات مدیر ارشد مالی شرکت اسلحه‌سازی “هکلر اند کخ” گفتە کە بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 تقاضای کشورهای شرق ناتو برای خرید اسلحه افزایش یافت، اما با حمله روسیه به اوکراین این تقاضاها افزایش یافتە است.

به گفتە او در حال حاضر کشورهای شرق ناتو مشغول تجدید ذخایر تسلیحات خود هستند و در دراز مدت می‌خواهند کە قابلیت و توان دفاعی خود را با “تجهیزات مطمئن” افزایش دهند.

همچنین بە گفتە مدیران “هکلراند کخ”، صادرات سلاح‌های سبک به ایالات متحده آمریکا به منظور استفادە شخصی، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست