برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-02

نویدنو 12/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تجمعات سراسری معلمان کشور طبق فراخوان قبلی امروز ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در ده ها شهر ایران در میان جو شدید امنیتی، خشونت، ضرب و شتم و بازداشت تعدادی از معلمان برگزار شد. این تجمعات در حالی برگزار شد که تا نیمه شب قبل اغلب فعالان صنفی و دبیران کانون های صنفی و شورای هماهنگی فرهنگیان بازداشت شده بودند.

 

تجمع سراسری معلمان؛ سرکوب، ضرب و شتم، بازداشت

اخبار روزتجمعات سراسری معلمان کشور طبق فراخوان قبلی امروز ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در ده ها شهر ایران در میان جو شدید امنیتی، خشونت، ضرب و شتم و بازداشت تعدادی از معلمان برگزار شد. این تجمعات در حالی برگزار شد که تا نیمه شب قبل اغلب فعالان صنفی و دبیران کانون های صنفی و شورای هماهنگی فرهنگیان بازداشت شده بودند.

همزمان به دلیل حضور پرشمار نیروهای امنیتی در تهران معلمان موفق به برگزاری تجمع در مقابل مجلس نشده و تعدادی از معلمان در یکی از پارک های این شهر تجمع کردند. اطراف مجلس، و بویژه روبروی متروی بهارستان و خیابان های اطراف، ماموران نظامی مرد و زن در چندقدمی یکدیگر ایستاده بودند. تا ساعت ۱۰ بسیاری را دستگیر کرده بودند. هر کسی که رد می شد به سمت او هجوم می بردند و به ون های نظامی منتقل میکردند. در مریوان اطراف محل تجمع با نیروهای نظامی قرق شده بود و امکان تجمع از معلمان گرفته شد. در بوشهر در ساعات اولیه تجمع با هجوم نیروهای امنیتی معلمین مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شدند. از تعداد بازداشتی ها در تهران و سایر نقاط و اسامی آنها تاکنون گزارشی منتشر نشده است. در سنندج و سقز با وجود جو شدید امنیتی و نیروهای سرکوب معلمین موفق به برگزاری این تجمعات شدند.

تاکنون در شبکه های اجتماعی تصاویری از برگزاری این تجمعات در شهرهای اصفهان، اراک، شیراز، تبریز، کرمانشاه، سقز، نورآباد فارس، خمینی شهر، الیگودرز، البرز، بوشهر، یزد، هرسین، دلفان، دهدشت، لنگرود، سنندج، شوشتر، اسلام آبادغرب، دهگلان، یاسوج، گچساران، شهرضا، کرج، اردبیل، لاهیجان، ایذه، مسجدسلیمان، خرم آباد، خرم بید، تربت حیدریه، قزوین، تنکابن، رستم و ممسنی، قیر و کازرین، اهواز، ماهشهر و تهران منتشر شده است.

این تجمعات با دادن شعارهایی از جمله « معلم زندانی آزاد باید گردد» ، « آموزش رایگان حق مردم ایران»، «رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو»، « وزیر بی کفایت! استعفا!» استعفا»، «معلم منزلت آزادی عدالت»، «معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن» و … همراه بود. در اغلب این تجمعات معلمین در راستای بیان مطالبات خود سخنرانی کرده و در سقز با سرودخوانی همراه بود.

تا این لحظه هویت حمید خجسته، اردشیر صیادی، یوسف صیادی، فریدون شفیعی، محمود ملاکی و محسن عمرانی از معلمان دستگیر شده در بوشهر، مشخص شده است.

اردبیل – اعتراض ملعمان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

https://youtu.be/nhwFwLLOcoY

شیراز – اعتراض معلمان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

https://youtu.be/SoSSEUE_8D0

کرمانشاه – اعتراض معلمان، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

https://youtu.be/0bfJMNu0ZSc

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست