برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-04-30

نویدنو 10/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در اتفاق بعیدی که این لایحه تصویب شود، ما شگفت زده می‌شویم که آیا کارخانه‌ها، معادن ذغال، بانک‌ها و باغ‌های زیتون به تعلق خود به زالوهایی که در قصرها، پناهگاه‌های توریستی و کشتی‌های تفریحی زندگی می‌کنند پایان خواهندداد؟  آیا مردم روسیه به پرداخت پول برای بهداشت، آموزش وپرورش، و دیگرنیازهای اجتماعی که به کالا تبدیل شده اند پایان خواهند داد؟ آیا روسیه سرمایه داربه داشتن رتبه پنجم میلیاردرهای جهان پایان خواهد داد؟ آیا جایگاهی را که دارد، که یکی از بدترین جایگاه ها ازلحاظ نابرابری بین ثروت مند و فقیردرجهان است تغییرخواهد داد؟

 

 

پرچم سرخ عیب روسیه سرمایه دار رانخواهدپوشاند

برگردان: هاتف رحمانی

آن‌ها در پرچم سرخ دنبال" سند برائت" می‌گردند

نهم ماه می نزدیک می‌شود و بورژوازی روسیه یک باردیگربرای بهره‌برداری ازاحساسات ضد فاشیستی و هوادار شوروی مردم روسیه از پرچم سرخ استفاده می‌کند. از سوی ارتش روسیه در مناطق اشغال شده در اوکراین، پرچم سرخ پیروزی برافراشته می‌شود یعنی پرچم واحد ارتش سرخ که درماه می 1945 رایشتاگ (مجلس آلمان) را اشغال کرد. حزب کمونیست فدراسیون روسیه یک گام جلوتررفت. این حزب لایحه‌ای را برای جایگزینی پرچم سه رنگ کنونی روسیه، پرچم تزارها و ولاسف خائن، همدست نازی در جنگ جهانی دوم، با پرچم سرخ مطرح کرده است.

در اتفاق بعیدی که این لایحه تصویب شود، ما شگفت زده می‌شویم که آیا کارخانه‌ها، معادن ذغال، بانک‌ها و باغ‌های زیتون به تعلق خود به زالوهایی که در قصرها، پناهگاه‌های توریستی و کشتی‌های تفریحی زندگی می‌کنند پایان خواهندداد؟  

آیا مردم روسیه به پرداخت پول برای بهداشت، آموزش وپرورش، و دیگرنیازهای اجتماعی که به کالا تبدیل شده اند پایان خواهند داد؟

آیا روسیه سرمایه داربه داشتن رتبه پنجم میلیاردرهای جهان پایان خواهد داد؟ آیا جایگاهی را که دارد، که یکی از بدترین جایگاه ها ازلحاظ نابرابری بین ثروت مند و فقیردرجهان است تغییرخواهد داد؟

آیا ابزار تولید بدون یک انقلاب اجتماعی سوسیالیستی پیشینی به مالکیت مردم درخواهدآمد؟

آیا جنگ در اوکراین به امپریالیست بودن خاتمه خواهد داد، آیا به راه افتادن جنگ به خاطر منافع انحصارات بر سر مواد اولیه، ارکان ژئوپلیتیک، وسهم بازار متوقف خواهد شد؟ آیا به بی‌انصاف و جنایت‌کار بودن درهر دو طرف پایان خواهد داد؟

می‌توانیم به پرسش‌ها دراین رابطه، که پاسخ آن‌ها نه است ادامه دهیم.

به همین خاطر پیشنهاد حزب کمونیست فدراسیون روسیه تنها "سندبرائت" برای بورژوازی روسیه، برای جنایت‌هایی است که (این بورژازی) هرروزه علیه کارگران و دیگر لایه‌های مردمی مرتکب می‌شود. به خاطر این "سندبرائت"، این تصوردرحال حاضریک بار در سال ، در 9 ماه می منتشر می‌شود. با لایحه حزب کمونیست فدراسیون روسیه، در 365 روز سال منتشر خواهد شد.

سی سال پس از سرنگونی سوسیالیسم و نیز با وجود ناسزا و اتهام علیه آن در روسیه، نقش آن پژمرده نمی‌شود. به همین خاطر است که برای غصب آن چنین تلاشی صورت می‌گیرد.

منتشر شده در روزنامه "ریزوسپاستیس" ارگان حزب کمونیست یونان

منبع سایت انگلیسی حزب کمونیست یونان

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست