برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-02

نویدنو 10/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  •  روز ها و هفته های اخیر در سرتاسر کشورمان شاهد بازداشت، احضار، برگزاری دادگاه ها، تهدید و ضرب و شتم فعالان صنفی کارگری و معلمان بود.

 

 

موج بازداشت، احضار و تهدید فعالان کارگری و معلمان در آستانه روز کارگر

  • اخبار روز

اخبار روز: روز ها و هفته های اخیر در سرتاسر کشورمان شاهد بازداشت، احضار، برگزاری دادگاه ها، تهدید و ضرب و شتم فعالان صنفی کارگری و معلمان بود. در این میان می توان به بازداشت دو فعال صنفی معلمان در یاسوج و همچنین بازداشت خشونت آمیز و ضرب و شتم علی‌حسن بهامین، فعال صنفی معلمان یاسوج در روز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه، احضار کوکب بداغی، معلم شهرستان ایذه، احضار پنج معلم خوزستانی به دادگاه انقلاب اهواز به نام های اقبال تامرادی، بهنیا بهمئی نژاد، سیامک چهرازی، شهریار شیروانی نیا و کوکب بداغی‌پگاه، احضار غلامرضا شریفه معلم سنندجی طی‌ چند‌ تماس‌ تلفنی که با خود و خانواده اش گرفته شد، به اداره ی اطلاعات سنندج، صدور ابلاغیه برای روح الله(رادا) مردانی برای برگزاری دادگاه وی در روز۱۱ اردیبهشت به اتهام تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه و نیز اتهام نشر اکاذیب، احضار و بازجویی مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط اداره اطلاعات سنندج طی امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت، صدور حکم دو سال نیم زندان به مهندس سیدحمید اخلمدی هنر آموز هنرستانهای طرقبه شاندیز(مشهد) روز هفتم اردیبهشت پس از پنج ماه از دستگیری و پرونده سازی، تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی رهام یگانه توسط نیروهای امنیتی در روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه، توسط ماموران وزارت اطلاعات، صدور یک سال و هشت ماه زندان به عسل محمدی فعال کارگری، بازداشت نوشین کشاورزنیا فعال اجتماعی و زنان، محاکمه فرزانه زیلابی وکیل کارگران نیشکر هفته‌تپه بازداشت ۷ تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله پور، رحمان سلیمانی، افشین رحیمی و فاتح مجیدی توسط نیروهای امنیتی اشاره کرد. همچنین روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت‌ بسیاری از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد تلفنی از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شدند. از احضار شوندگان خواسته شده تا روز بعد به مقر وزارت اطلاعات مراجعه کنند. از سوی دیگر تعدادی از حامیان طبقه کارگر نیز تلفنی از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده‌اند.

گزارش بازداشت دو فعال صنفی معلمان در یاسوج

نوروز رشیدی و قدرت قاسمی دو فعال صنفی معلمان یاسوج روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه، پس از احضار تلفنی، توسط اطلاعات سپاه این شهر بازداشت شدند. این دو شهروند شب گذشته پس از چندین ساعت بازجویی آزاد شدند.

به گزارش هرانا، این دو فعال صنفی معلمان ظهر روز چهارشنبه پس از حضور در محل این نهاد امنیتی بازداشت و پس از چندین ساعت بازجویی، نهایتا شب گذشته آزاد شدند. تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت نوروز رشیدی و قدرت قاسمی اطلاع دقیقی در دست نیست. لازم به یادآوری است روز دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ماموران اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم اقدام به بازداشت خشونت آمیز و ضرب و شتم علی‌حسن بهامین، فعال صنفی معلمان در یاسوج کردند. به دنبال آن، تعدادی از فعالان صنفی معلمان و شهروندان یاسوج در اعتراض به اقدام خشونت آمیز نیروهای اطلاعات سپاه در مقابل ساختمان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست