برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-04-21

نویدنو 01/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • اما معلمان ایران نشان داده اند که هیچ عاملی نمی تواند آنان را از مطالبه گریِ حق طلبانه باز دارد و به کنج عزلت و بی تفاوتی و درماندگی بکشاند، معلمان مکرر فریب مسئولان و عدم تعهدشان را طی سالیان متمادی تجربه کرده اند واز همین رو اعتراض میدانی را اینک تنها راه حل برای عقب نشینی فرهنگ ستیزانی می دانند که در جای جای این سرزمین بر مصادر امور تکیه زده اند و جز چپاول سرمایه های ملی و تعدی به حقوق ملت، یادگار دیگری از خود بر جای نگذاشته اند.

  • با این همه روشن است که همانطور که در گذشته، با وجود همه فشار ها، تشکل‌های صنفی فرهنگیان از مطالبه گری برحق خود عقب ننشسته اند، این بارهم این استراتژی که راهبرد همه دولت های پیشین نیز بوده است، با حضور گسترده معلمان در تجمع مسالمت آمیز اول اردیبهشت ماه شکست خواهد خورد.

     

 

تشکل های فرهنگیان حکم صادره شده برای آقای رسول بداقی را محکوم می کنند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران وکانون صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه های جداگانه ای صدور حکم ظالمانه برای رسول بداقی را محکوم کردند.

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت حکم ظالمانه و خلاف قانون اساسی آقای رسول بداقی و اعتراض به روند پرونده سازی ها علیه فعالان صنفی

معلمان فرهیخته و مطالبه گر،مردم آگاه و فهیم ایران:

رسول بداقی معلم اخراجی و اسطوره ی مقاومت فرهنگیان در یک دادگاه نمایشی و فرمایشی وبه دور از هرگونه انصاف به پنج سال زندان ؛ ۲سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲سال ممنوعیت اقامت در تهران و استان های هم جوار محکوم شده است


این حکم ظالمانه بی تردید یادآور احکامی است که در دادگاه های انگیزاسیون قرون وسطایی برای آگاهان و فرهیختگان صادر می شده.

حاکمیت امروز اراده کرده که نه تنها صدای حق طلبانه ی معلمان را نشنیده بگیرد، بلکه با تشدید فشارها و پرونده سازی های نابخردانه ؛ جنبش معلمان ایران را به محاق ببرد. پس از تجمعات گسترده و افتخار آمیز وبه حق معلمان از تاریخ مهر تا اسفند ۱۴۰۰

– حاکمیت در اسفند ماه در گام نخست با پرونده سازی برای کنشگران سراسر کشور،خط جدید و گسترده تری را برای سرکوب معلمانِ مطالبه گر را پی ریزی کرد.

 در گام دوم با ارعاب و تهدید ، تجمع حمایتی و مسالمت آمیز معلمان، در شهرستان رودسر در اعتراض به محاکمه عزیز قاسم زاده را با سرکوب وحشیانه پاسخ داد.

– در مرحله سوم، هم زمان با نزدیک شدن به هفته معلم، با صدور حکمی ظالمانه و غیر قابل باور برای رسول بداقی، نهایت ترس و وحشت خود را از کنش صنفی وجنبش مدنی وآگاهانه معلمان نشان داد.

اما معلمان ایران نشان داده اند که هیچ عاملی نمی تواند آنان را از مطالبه گریِ حق طلبانه باز دارد و به کنج عزلت و بی تفاوتی و درماندگی بکشاند، معلمان مکرر فریب مسئولان و عدم تعهدشان را طی سالیان متمادی تجربه کرده اند واز همین رو اعتراض میدانی را اینک تنها راه حل برای عقب نشینی فرهنگ ستیزانی می دانند که در جای جای این سرزمین بر مصادر امور تکیه زده اند و جز چپاول سرمایه های ملی و تعدی به حقوق ملت، یادگار دیگری از خود بر جای نگذاشته اند.

احکام قضایی ناعادلانه باعث شده که رسول بداقی در زندگی با سختی های بسیاری روبرو شده و با محکومیت او به حبس های ناعادلانه، درصدد به انزوا کشاندن ایشان هستند. در صورتی که بداقی تنها در یک مرحله هفت سال زندان بدون یک دقیقه مرخصی را سربلند و سرافرازانه پشت سر گذاشته است.مسلما پرونده سازی های ناجوانمردانه و صدور احکام ناعادلانه ی قضایی برای رسول بداقی کوچکترین خللی در اراده و عزم مثال زدنی او به وجود نخواهد آورد و معلمان ایران زمین را بر مطالبه گری به حق شان مصمم تر خواهد نمود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکومیت شدید حکم غیر انسانی، غیر قانونی و ظالمانه رسول بداقی ، اعلام می دارد صادر کنندگان این حکم ناعادلانه و ناجوانمردانه، پاسخ کردار معلم ستیزانه خود را در تجمع یکم اردیبهشت ماه از جنبش معلمان ایران زمین دریافت می کنند.

دهن کجی به خواسته معلمان با صدور چنین احکامی مسلما تبعات سنگینی برای حاکمیتی دارد که امروز معلم ستیزی را در صدر برنامه های خود قرار داده و با انتخاب وزیرانی در راس آموزش و پرورش که هیچ نسبتی با مطالبات معلمان نداشته اند، تا به امروز، این تقابل را به روشنی به نمایش گذارده اند.

بی تردید جامعه ایرانی برای داشتن ایرانی آباد و آزاد و مملو از عدالت، چشم امیدش به معلمان حق طلبی چون رسول بداقی ، اسماعیل عبدی ، جعفر ابراهیمی ، عزیز قاسم زاده ، مهدی فتحی ؛ رسول کارگر ؛ محمود بهشتی لنگرودی ؛ صلاح آزادی، رادا مردانی ، محمود ملاکی و هزاران هزار معلم آزادیخواه سراسر کشور است که به فرهنگ حق طلبی و عدالت خواهی در میان معلمان و باور عمومی یاری رسانده اند. حاکمان بهتر است بدانند که اگر فرهیختگان و معلمان یک مملکت را بشکنند ، خودشان توسط مردم شکسته و له می شوند و این سزای بی عدالتی حاکمان ظالم است !!

لذا شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از رسول بداقی و سایر همکاران دارای پرونده به حاکمیت هشدار می دهد که به عواقب رفتار معلم ستیزانه با آموزگاران شریف ایران اندیشه کند و راهی نو را برای حل بحران ها و معضل های کشور بیابد.

باشد که عاقبت زیان کاران و خشک مغزان متحجر عبرتی باشد برای آنان که برشاخ قدرت نشسته و نابخردانه همان شاخ را به تیغ ظلم می برند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران( تهران ) در محکومیت افزایش فشارهای قضایی بر آقایان محمود بهشتی ، رسول بداقی و رسول کارگر

سال گذشته باوجود وعده های مکرر فرادستان آموزشی و تبلیغات رسانه های رسمی، به هیچ کدام از مطالبات برحق فرهنگیان پاسخی داده نشد.

امسال هم در حالی که به روز های منتهی به هفته معلم نزدیک می شویم همچنان، شاهد پروپاگاندای رسانه ای وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی این وزارت خانه ، حول خواسته ها و مطالبات فرهنگیان هستیم، و به نظر نمی آید شاهد تحولی هر چند محدود در نوع پاسخگویی فرادستان آموزشی به فرهنگیان برای سال جدید باشیم.

اما علی رغم عدم پاسخگویی ها، فشار نهادهای امنیتی و قضایی بر معلمان و فعالان صنفی که در طول سال گذشته وجود داشت، همچنان ادامه دارد، و هر هفته شاهد صدور احکام جدید یا پرونده سازی برای فعالان صنفی هستیم.

در تازه ترین این موارد، محمود بهشتی لنگرودی نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) به اتهام های واهی و ساختگی به دادگاه لنگرود احضار شده و مورد محاکمه قرار گرفت.

همچنین رسول بداقی دیگر فعال صنفی معلمان و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلامشهر بعد از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، در کمترین زمان، حکم بدوی پنج سال حبس را از قاضی ایمان افشاری دریافت کرد.

رسول کارگر دیگر فعال صنفی معلمان از استان فارس نیز با تایید حکم محکومیت یک ساله اش در دادگاه تجدید نظر مواجه شد.

در کنار اینها همچنان شاهد پرونده سازی های جدید برای فعالان صنفی و معلمان در سراسر کشور هستیم.

به نظر می آید استراتژی دولت سیزدهم در کنار عدم پاسخگویی به مطالبات برحق معلمان، افزایش فشارهای امنیتی و در کنار آن تشکیل پرونده و صدور احکام قضایی برای مهار جنبش معلمان است.

با این همه روشن است که همانطور که در گذشته، با وجود همه فشار ها، تشکل‌های صنفی فرهنگیان از مطالبه گری برحق خود عقب ننشسته اند، این بارهم این استراتژی که راهبرد همه دولت های پیشین نیز بوده است، با حضور گسترده معلمان در تجمع مسالمت آمیز اول اردیبهشت ماه شکست خواهد خورد.

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) ضمن محکومیت مجدد فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان صنفی و بویژه فشار های اخیر بر آقایان محمود بهشتی ، رسول بداقی و رسول کارگر، از همه معلمان سراسر کشور دعوت می کند که با حضور گسترده در تجمع اول اردیبهشت ماه، ضمن نشان دادن اعتماد مجدد خود به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، پاسخ کوبنده ای به وعده های دروغین دولت سیزدهم، نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی دهند.

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)


۲۹ فرودین ۱۴۰۰

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست