برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-09-21

شماره  1090               23 خرداد ماه  1400

نکاتی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری درایران

 درهم شکستن انسداد سیاسی، نیازمند گسترش و تعمیق مبارزات دموکراتیک و طبقاتی است

نویدنو

  • مسئله تحریم یا شرکت به یک موضوع قدیمی و نخ نما تبدیل شده است. به جای اندیشیدن به تحریم یا شرکت در انتخابات، باید به این امر اندیشید و برای این موضوع برنامه ریزی کرد که چگونه می‌توان انتخابات را به فرصتی برای افشای بیشتر دیکتاتوری و گسترش و تعمیق مبارزات دموکراتیک و ضد دیکتاتوری و عدالت‌خواهانه تبدیل کرد. چگونه می‌توان از این فرصت برای ارتقاء آگاهی اجتماعی- طبقاتی و سیاسی و سطح سازمان‌یافتگی و کنشگری توده‌های وسیع مردم در جهت تقویت جنبش ملی دموکراتیک استفاده کرد.

تاریخ مختصر کمینترن منتشرشد

  • کتاب تاریخ مختصر کمینترن به قلم 15 نفر از رهبران و اندیشمندان کمونیست تحت نظر گروه مورخین اتحاد شوروی وابسته به انستیتو مارکسیسم لنینیسم که در سال 1961 درمسکو منتشر شده بود، و درسال 1361 با ترجمه ع.امید در تهران منتشر شد، کتاب قابل توجهی است که باید بارها و بارها خواند. نسخه ای ازاین کتاب که در اختیارنویدنو قرارگرفته بودکاملا درحال زوال و پوسیدگی بود. رفقای نویدنو تصمیم به بازانتشارآن گرفتند و با یاری بی دریغ و پیگیری و دقت شایان تحسین رفیق امید موفق شدند سروسامانی به انتشارکتاب بدهند و آن را به صورتی که ملاحظه خواهید کرد تقدیم خوانندگان و جنبش چپ ایران کنند.

شماره  1089               17 خرداد ماه  1400

حزب‌کمونیست اسپانیا: حمله به‌کوبا رابس کنید!

ترجمه: هاتف رحمانی

  • دولت‌امریکا از دهه‌هاپیش تاکنون، هردل‌نگرانی را که بتواند به انقلاب‌کوبا آسیب برساند تغذیه کرده است. آن‌ها به هرچیزی ازعملیات‌نظامی گرفته تا تحریم‌اقتصادی، و نیز گزارش‌های جعلی، حمله‌ی‌نظامی، دروغ‌گویی یا کارزارهای بی‌اعتبارسازی، همراه با فشارهای دیپلماتیک یا تهدید سیاسی نسبت به کشورهای دیگردست یازیده‌اند به نحوی که آن‌کشور‌ها به تجاوزهای امریکا علیه کوبابپیوندند.

بیانیه ائتلاف اکوسوسیالیست‌ها درباره کنفرانس جی 7

برگردان: هاتف رحمانی

  • -47 مین همایش کشورهای جی7 در تاریخ11-13ژوئن دربریتانیا برگذار خواهد شد که ریاست آن را به عهده دارد. دراین همایش سران هفت کشور و نمایندگانی از اتحادیه اروپا نیز شرکت خواهند کرد. هدف این همایش«متحدکردن دموکراسی‌های برجسته برای کمک به مبارزه با کووید-19،وایجاد وضعیتی بهتراز قبل ازشیوع کرونا وایجاد آینده ای سبزتر و موفق‌تر»اعلام شده است. آن‌چه خواهید خواند بیانیه ائتلاف اکوسوسیالیست‌هاخطاب به‌سران شرکت کننده در کنفرانس جی7 است.

گروه آذرنگ: فراخوان برای اتحاد

  • ما جمعی از تلاشگران راه صلح، استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی (آذرنگ)، اتحاد همه ی نیروهای ملیِ آزادی خواه و عدالت جوی میهنمان را نیاز امروز جامعه ی خود، برای دستیابی به اهداف در پی آمده می دانیم:

  • ۱ -استقلال همه جانبه ی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و پیشگیری از هرگونه تجاوز و دخالت خارجی.این استقلال، جز با همبستگی ملی، برابری حقوق زنان و مردان و اقوام گوناگون سرزمین ایران پایدار نخواهد ماند.

به‌مناسبت 76 - مین سالگرد پیروزی برفاشیسم‌هیتلری

ترکمن‌ها در جنگ کبیرمیهنی

نیکولای گولووکین- ترجمه- رحیم کاکایی

سربازخط مقدم جبهه‌ی جنگ «نوری آلییف»

 

  • براساس داده‌های بایگانی، بیش از300 هزارشهروند‌ترکمن درسال‌های جنگ‌کبیرمیهنی به‌جبهه رفتند. دربین آن‌ها «نوری آلییف» پدر«مراد آلییف» نیزبود. من و «مراد آلییف» سال‌هاست که درمسکو زندگی می‌کنیم. و در آستانه 76- مین سالگرد پیروزی‌بزرگ، من از«مراد» خواستم تا درباره پدرش- «نوری آلییف» و درباره نحوه دیدار پدرومادرش سخن بگوید.

تمامش کنيد!

دکتر یاسر ابوجمیع - برگردان: مریم سینایی

 

  • صحنه‌های خشونت در شیخ جراح و الاقصی آتشی در قلب فلسطینیان، نه تنها در خاک تاریخی فلسطین، بلکه در هر نقطه‌ای از جهان شعله‌ور ساختند. وقتی ما در آکا، یافا، ناصره و کرانه باختری در تظاهرات بودیم، موشک‌هایی از غزه برای پایان دادن به قساوت و خونریزی در بيت‌المقدس شلیک شدند.

سرانجام اتحاد: مردم‌فلسطین به‌پا خاسته‌است

رمزی بارود- هاتف رحمانی

  • بدون هماهنگی قبلی، و بدون هیچ بیانیه‌سیاسی، این نسلِ جدید فلسطینی اکنون صداهارا شنیدنی می کنند، پیامی بی‌تردید و استواری را به‌اسرائیل و جامعه شوینیستی راست‌گرای آن می‌فرستند، که مردم فلسطین قربانیان منفعل نیستند، که پاکسازی قومی شیخ جراح و دیگرمناطق اورشلیم اشغال شده، محاصره طولانی‌مدت غزه، اشغال نظامی جاری، ساختن غیر قانونی شهرک‌های یهودی، نژادپرستی و آپارتاید دیگرتحمل نخواهد شد،

مقاومت ملی فلسطینی باردیگرپیروز شده است!

 اسرائیل هم با شکست نظامی و هم باشکست سیاسی رودررواست

فروزه میتیبوروالا

  • مبارزه مردم فلسطین برای حفظ محله شیخ‌جراح از پاکسازی‌قومی، برای دفاع ازمسجدالاقصا دربرابر حمله‌های مداوم و ویرانی توسط متعصبان صهیونیست، جنبش‌های همبستگی جهانی درسراسرجهان را تشویق کرده است. تمام راهبردهای ناتانیاهو برای تحریک که به‌این قیام و به‌دنبال آن جنگ ختم شد،رشته رشته شد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست