برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-06-23

نویدنو 03/04/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تذکر این نکته هم ضروری است که جنگ و درگیری‌های نظامی در منطقه تنها به نفع ارتجاعی‌ترین و ضدمردمی‌ترین نیروها در منطقه و جهان و به ضد منافع مردم و زحمتکشان خواهد بود. حرکت دولت ترامپ در زمانی صورت می‌گیرد که او در آستانه محاکمه در سنای آمریکا به‌خاطر سوءِاستفاده از قدرت است؛ در عین حال، مردم آمریکا وارد سال برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در آن کشور می‌شود، و در ایران هم مردم ما که به‌خوبی‌ آگاه‌اند که جنگ در میهن‌ ما در گذشته چه فاجعه‌‌هایی به‌بار آورد، همواره از برافروخته شدن جنگ دیگری به‌شدت نگرانند.

     

 

 

 

 

 

 

نژادپرستی و خشونت خطای سیستم نیستند، خود سیستمند!

 برگردان : آرش وجدانی

برونو رودریگزپارریلا وزیر امور خارجه کوبا در توئیت 17 ژوئن خود " تمام مظاهر نژادپرستی، تبعیض ریشه ای و بیگانه هراسی " را محکوم کرد .

او با اعلام آن که کوبا مایل است به بحث های 43 مین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به پیوندد،خواستار مبارزه علیه تبعیض بر مبنای رنگ پوست یا منشا قومی شد و یادآوری کرد "22.2 درصد از تلفات کووید-19 امریکا امریکایی های افریقایی تبار هستند، در حالی که آن ها 12.7 درصد جمعیت امریکا را تشکیل می دهند."

وزیر خارجه گفت، بیماری همه گیر نابرابری اجتماعی را بدتر و کاستی های سیستمی را که در آن فقرا و اقلیت ها بی حفاظت رها شده اند نشان می دهد .

در پی از سرگرفته شدن نشست CDH (سازمان جهانی کمک به کودکان دارای جدار فتق مادرزادی) در 15 ژوئن، کشورهای افریقایی سازمان دادن گفتگوی عاجلی را در باره نژادپرستی و خشونت پلیس در بستر بسیج عمومی ایجاد شده با مرگ جرج فلوید به دست پلیس در ایالات متحده پیشنهاد کردند .

وزیر خارجه گزارش کرد پدرو لویس پدروسو کوئستا سفیر و نماینده دائمی کوبا در ژنو درسخنرانی همایش گفت " تقریبا دو دهه پس از کنفرانس جهانی دوربان، معضل نژادپرستی، تبعیض و بیگانه هراسی به پیشرفت خود در جهانی که به صورت فزاینده ای نابرابر و درگیر بحران های متعدد و پیچیده است ادامه می دهد."

پدرو با اشاره به مرگ فلویداظهار داشت که این یک مورد منحصر نبود، بلکه داستان طولانی نقض حقوق بشر بر اساس رنگ پوست و قومیت است، که با قرن ها نژاد پرستی ساختاری، نابرابری اقتصادی عمیق پشتیبانی می شود، که سیستم سیاسی، اجتماعی و قانونی آن کشور را بر اساس برده داری، برتری نخبه گان و سلب مالکیت از اقلیت تداوم می بخشد.

دیپلمات کوبایی گفت " واقعیت آن است که نژادپرستی و خشونت پلیس علیه مردم افریقایی تبار و اقلیت ها استثنا ها یا خطا های سیستم نیستند. آن ها خود سیستمند! "

او به سخنان خود با تکرار درخواست اجرای برنامه دوربان، و اقدام برای تضمین آن که در نهایت با همه به صورت برابر رفتار شود و اضافه کردن آن که در این تلاش همیشه می توان روی کوبا حساب کرد پایان داد.

طبق گفته نماینده دائمی کوبا در ژنو، کشور سه پیش نویس قطعنامه در باره تاثیر بدهی روی حقوق بشر، حقوق غذا، و حقوق فرهنگی را به نشست ارائه خواهد کرد

منبع گرانما انگلیسی

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست