خانه - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها - تماس وهمکاری - ویژه نامه               

فراخوان

نویدنو:09/5/1385

 

فراخوان تجمع زنان فعال ايرانى / طرفداران جنبش جهانى صلح
ما زنان ايرانى ضمن محكوم كردن جنگ افروزان، در اعتراض به كشتار و آوارگى مردم بيدفاع به ويژه زنان و كودكان لبنانى و فلسطيني، تجمعى را برگزار ميكنيم. ما در اين تجمع خواهان توقف كشتار تمامی غير نظاميان، از جمله زنان و كودكان بيدفاع و پايان دادن به جنگ و استقرار صلح و امنيت پايدار در منطقه و جهان هستيم. از اينرو از كليه زنان و مردان صلح طلب ايرانى در تمامى نقاط جهان ميخواهيم، ما را در اين حركت مردمى از طريق امضاى بيانيه در سايت ها و يا شركت در تجمع، همراهى نمايند.

 

فاطمه‌فرهنگ‌خواه - مينو مرتاضي لنگرودي - رضوان مقدم - فاطمه گوارايي- اعظم اكبرزاده- شهلا فرجاد- آزاده فرقاني- سونيا تركمان- نسرين ملكي- حميده ابراهيمي- زهرا اكبري- پروانه حاجيلو- فرشته صديقي- مونا صدري- مرجان صومعه‌سرايي- گوهر شميرانی

 

ییانیه زنان فعال ایرانی طرفدار جنبش جهانی صلح


آنچه امروز در جنوب لبنان و فلسطين مي‌گذرد تكرار مكرر فجايعي است كه از تفكر نژاد‌‌پر‌ستانه و جنگ‌افروزانه‌اي نشئت مي‌گيرد كه آشكارا اصول و ارزش‌هاي حقوق بشري و هم‌چنين اخلاق و حيثيت انساني ملت‌ها را به چالش مي‌كشد.
قربانيان اصلي اين تفكر زنان، كودكان و غيرنظاميان بي‌گناهي هستند كه مظلومانه بدون اين‌كه فرصت و امكان دفاع از خويش و يا گريز از مهلكه را داشته باشند در معرض كشتار و نابودي قرار مي‌گيرند.
صحنه‌هاي هولناك و تكان‌دهنده‌ي كشتار زنان و كودكان به مدد اخبار رسانه‌ها قابل مشاهده و پيگيري است، اما آنچه نمي‌توان مشاهده كرد تخريب و فرسايش جسم و روان انسان‌هايي است كه آوارگي و دربدري موجب هتك حيثيت و حرمت انساني آنان گرديده است. تخريب شخصيت انساني زنان و كودكان آثار سوء و مهلك خود را در اشكال مختلف و به‌طور مستقيم بر نسل كنوني و غير‌مستقيم بر نسل‌هاي آينده مي‌گذارد و كليت حيات فعلي و آينده جوامع جنگ‌زده را دچار تباهي مي‌نمايد.
ما گروهي از زنان ايراني مقاومت در برابر تجاوز را حق مسلم ملت‌ها مي‌دانيم ولي معتقديم جنگ‌افروزي در هر نقطه از جهان مانع تحقق، تثبيت ونهادينه شدن دموكراسي در ساير نقاط جهان خواهد شد. ما هم‌صدا با زنان و مردان صلح‌طلب جهان، جنايت عليه زنان، كودكان و غيرنظاميان فلسطيني و لبناني را محكوم كرده و خواهان قطع فوري بمباران‌‌ها و اعلام آتش‌بس و ايجاد شرايط صلح پايدار از طريق مذاكره و گفتگو هستيم.
ما ازآقاي كوفي‌عنان دبير كل سازمان ملل متحد به‌عنوان نگهدارنده و حافظ پروتكل‌ها و معاهدات بين‌المللي از يك‌سو و به‌عنوان مسئول پيگيري اجراي اين تعهدات از سوي ديگر مي‌خواهيم، پيگيري مجدانه‌ خود را تا حصول نتيجه قطعي ادامه داده، و كشورهايي كه معاهدات و پيمان‌نامه‌هاي حقوق بشر، حقوق زنان، كودكان و حمايت از آنان در مناقشات مسلحانه را پذيرفته‌اند را به رعايت و اجراي آن ترغيب نمايند.
ما گروهي از زنان فعال ايراني و طرفدار جنبش جهاني صلح، هم‌صدا با تمامي زنان و مردان صلح‌جوي ايراني كه دعوت ما را پذيرا شده و در تجمع اعتراضي‌اي كه به‌منظور محكوم نمودن جنايت بر ضد زنان و كودكان و غير‌نظاميان سرزمين‌هاي جنگ‌زده فلسطين- لبنان- عراق- افغانستان و ... شركت مي‌نمايند تشكر نموده و با حضور خود به برقراري صلح و امنيت پايدار تاكيد مي‌نماييم. بدين‌ترتيب متخلفين از قطعنامه‌هاي سازمان ملل را محكوم و از قربانيان بي‌گناه اين تجاوز بي‌شرمانه حمايت مي‌كنيم.

فاطمه‌فرهنگ‌خواه - مينو مرتاضي لنگرودي - رضوان مقدم - فاطمه گوارايي- اعظم اكبرزاده- شهلا فرجاد- آزاده فرقاني- سونيا تركمان- نسرين ملكي- حميده ابراهيمي- زهرا اكبري- پروانه حاجيلو- فرشته صديقي- مونا صدري- مرجان صومعه‌سرايي- گوهر شميرانی

 

فراخوان

هم میهنان صلح دوست!

ما، جمعی از زنان طرفدار صلح درایران، به منظور محکوم کردن عملیات نظامی جنگ افروزان و کشتار و اواره سازی مردم بی دفاع ، به ویژه زنان و کودکان منطقه و برقراری صلح وامنیت پایدار درمنطقه و جهان

گرد هم می آییم  و از همه ی زنان و مردان صلح خواه  ایران در سراسرجهان می خواهیم  که دراین حرکت

انسان دوستانه مارا یاری دهند.

زمان : 11-12 صبح روز سه شنبه 10مرداد85

مکان:خیابان شریعتی، خیابان قبا،بولوار شهرزاد، مقابل دفتر سازمان ملل متحد درتهران

جمعي از زنان ايراني طرفدار جنبش صلح

 

بازگشت به صفحه نخست


Free Web Counters & Statistics
 

a