نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

چرا نیمۀ دوّم واقـعـیت ؟

نویدنو:19/8/1385

چرا نیمۀ دوّم واقـعـیت ؟

 نگاهی به اعلامیه هیئت سیاسی - اجرایی سازمان فدائیان خلق ایران -اکثریت

الف.م.شیزلی

هیئت سیاسی- اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران(اکـثریت)، با صدوراعلامیه ای در تاریخ ۶ آبان 1385 ، در ارتباط با پروندۀ هسته ای ایران، جمهوری اسلامی را مسئول مخاطراتی می داند که ، میهن ما را تهدید می کند.

دراین اعلامیه، هیئت سیاسی- اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران(اکـثریت)،ضمن ابرازنگرانی قابل درک نسبت به منافع و مصالح ملی کشور، بدرستی(هر چند نا کافی) رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران را مورد انتقاد قرارداده است. تجاوز جمهوری اسلامی به حریم آزادیهای فردی ، اجتماعی و حقوق بشر در ایران را افشا کرده است. ولی نصف دیگر واقعـیت را در تاریکی سنگینی پنهان ساخته است. نیم دیگر، آن واقعیتی است که نه تنها ایران، بلکه تمام بشریت از آن در رنج است. وآن، سیاستها و اقدامات تجاوزگرانه، مداخله جویانه ، تشنج آفرینانه و جنگ افروزانۀ امپریالیسم جهانی به رهبری آمریکای مسلح به بیشترین وخطرناکترین سلاحهای اتمی و شیمیائی می باشد.

بنابراین، این اعلامیۀ هیئت سیاسی- اجرائی، بیانگرنظرات کل اعضاء و رهبری سازمان نیست و نمی تواند باشد . چرا که، فـدائیان معتقد به آرمانها و اعتقادات انساندوستانه، آزادیخواهانه، عـدالت طلبانه و صلح جویانۀ خود و با شناخت ماهیت امپریالیسم ، همچون تمام نیک اندیشان جهان بر این باورند که:

۱– قبل ازرژیم جمهوری اسلامی ایران، دروغگویان حاکم بر دولتهای امپریالیستی را، صرفنظر از تمام بهانه ها و مستمسکهایی که ارائه می دهند، مسئول همۀ جنایتها وعواقب همۀ لشکرکشیها ومداخله گریها وجنگ افروزها از ورای اقیانوسها در اقصا نقاط جهان و مسئول تداوم عـمر رژیم جمهوری اسلامی ایران می دانند. خواه در ویتنام ، کره، هائیتی، ... و خواه در یوگسلاوی، افغانستان، عراق، لـبنان واحتمالا، در آینده در ایران.

۲– هیچ قانون و مقرراتی را که، علم فیزیک، دانش اتمی و استفاده از سوخت هسته ای را در انحصار چند کشور، بویژه آمریکا قرار دهد، برسمیت نمی شناسند وبرعکس بهرمندی از آن را حق همۀ کـشورها، صرفنظر از نوع دولتهای حاکم، می داند.

۳– با هدف برقراری صلح پایدار و تأمین امنیت عمومی درجهان، درجهت جلو گـیری از گسترش سلاحهای کشتار جمعی از هـرنوع آن (اتمی ، شیمیایی ودیگر سلاهای غیرمتعارف) و خلع سلاح کشورهای دارندۀ این نوع سلاحها باید مبارزه کرد.

۴– کـشورهای ۵+۱ نمایندۀ تام الاخـتیار جامعۀ جهانی ( "جامعۀ جهانی"، عبارتی که گاه و بی گاه، بوش و رایس بر زبان جاری می کنند و خود را نمایندۀ جهان می دانند، در اعلامیه نیز تکرار شده است) نیستند. و حق تعییـن ویا تغییرسرنوشت جهان را ندارند.

۵– این واقعیتی انکار ناپذیری است که، سازمان ملل متحد (دفترنمایندگی دولتهای منفرد نه ملتهای متحد که، آمریکا به همراه متحدان ومستعمراتش آن را به کنترل خود درآورده است) و شورای امنیت آن با پنج عضو دائمی دارای حق وتـو، از مدتها پیش اعتبار و نفوذ خودرا در انظار مردم جهان ازدست داده و به عصای دست امپریالیسم ، بویژه، آمریکا، تبدیل شده است، مصوبات آن، هیچ سنخیـّتی با معیارها و نیازهای دوران معاصرندارد و باید بازسازی شود.

۶– دراعلامیۀ هیئت سیاسی -اجرائی آمده است: " راه عقب نشاندن جمهورى اسلامى تحريم اقتصادى که دامن مردم ايران را بگيرد و يا بدتر از آن گزينه نظامى نيست. مردم ايران در طول حيات جمهورى اسلامى همواره براى حقوق بشر و استقرار دموکراسى تلاش کرده‌اند. حاصل تلاش‌هاى مردم ايران نيز در مقاطعى در برابر انظار جهانيان بوده است. جامعه جهانى بايد اين تلاش‌ها را ببيند و يارو ياور اين تلاش‌ها باشد. جامعه جهانى با حمايت از تلاش‌هاى مردم ايران براى حفظ صلح، رعايت حقوق بشر و استقرار دموکراسى در کشور ما، ميتوانند ايرانى آباد، آزاد و دموکراتيک را در کنار خود داشته باشد. " مردم ایران برای عقب نشاندن و یا بعبارتی صریحتر، برای از میان برداشتن رژیم جمهوری اسلامی، به حمایت " جامعۀ جهانی" ( بخوانید: هفتاد میلیون دلار آمریکا) نیازی ندارد و آنرا اقدامی در جهت تحکیم بنیان لرزان رژیم ولایت فـقـیـه ارزیابی می کند. ?

۷– و بالاخره اینکه، روح حاکم بر اعلامیۀ هیئت سیاسی- اجرائی سازمان، ریشه درفرهنگ روابط و مناسبات فـئـودالی دارد که، همه چیـز را در خـور و شایستۀ "خان بزرگ " دانسته و بقـیـّه را ملزم به تن دادن به خواسته های وی می داند.

ا. م . شـیـزلی

۸ نوامبر۲۰۰۶

 

 

اعلامیه اکثذیت :

جمهورى اسلامى مسئول مخاطراتى است که کشور ما را تهديد مى‌کند

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics